Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9596
Başlık: BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE DAYALI EDİTÖRLÜK ÇALIŞMASININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ Y
Diğer Başlıklar: BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE DAYALI EDİTÖRLÜK ÇALIŞMASININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ Y
Yazarlar: KARA, Ülkü Eda
Anahtar kelimeler: Yazılı Anlatım Başarısı
Biçimlendirici Değerlendirme
İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
Akran Öğretimi Tekniği
Teknoloji Destekli Öğretim
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu çalışmanın amacı biçimlendirici değerlendirmeye dayalı editörlük çalışmasının ilkokul öğrencilerinin yazılı anlatım başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması aşamalarında nicel ve nitel araştırma metotlarının bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırmalarından açıklayıcı karma desen kullanılmıştır. Açıklayıcı karma desenin kullanıldığı bu araştırmanın nicel boyutunda öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde bir devlet ilkokuluna devam eden 32 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmaya 12 hafta devam edilmiştir. Deney grubundaki öğrencilerle Türkçe dersi kapsamında yazma öğrenme alanına yönelik yapılan uygulamalarda ‘’biçimlendirici değerlendirmeye dayalı editörlük çalışmasına’’ yer verilmiş, kontrol grubundaki öğrencilerle ise bu derste herhangi bir müdahalede bulunulmamış ve Türkçe dersi öğretim programına bağlı olarak yazma etkinlikleri sürdürülmüştür. Araştırmanın nicel verileri 6+1 Analitik Yazma Değerlendirme Ölçeği ile nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanmış ve analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizi t- testi, Mann Whitney- U testi kullanılarak yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise çalışma sonunda deney grubu öğrencileriyle yapılan görüşmeler ile öğrencilerin editörlük çalışmasına yönelik söylemleri değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre biçimlendirici değerlendirmeye dayalı editörlük çalışmasının ilkokul öğrencilerinin yazılı anlatım başarı düzeylerini arttırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğrencilerin yazılı metin oluştururken konu seçimi, anlatım, yazım kuralları ve noktalama işaretleri, kelime ve cümle seçimi, harf ve kelimelerin doğru yazımına daha fazla özen gösterdikleri görülmüştür. Ayrıca yazılı metin oluşturma sürecinde öğrencilerin aktifleştirilmesiyle sürecin eğlenceli hale vi dönüştürülmesinin öğrencilerin yazı yazmaya karşı olumlu tutum geliştirmeleri üzerinde etkili olmuştur. Bu çalışmadaki biçimlendirici değerlendirme etkinlikleriyle öğrencilerin bilişsel ve devinişsel gelişimleri arttırılmıştır
URI: http://hdl.handle.net/11547/9596
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10426781.pdf2.41 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.