Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9364
Başlık: ÇİN VE TÜRK İLKOKUL EĞİTİM SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Yazarlar: ABİDAN, Alimu
Anahtar kelimeler: Karşılaştırmalı Eğitim
Çin
Türkiye
İlköğretim
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu çalışma, ilköğretim düzeyinde Çin ve Türk ilköğretim sistemlerinin karşılaştırılmasını içermektedir. Karşılaştırmalarda; tarihsel süreç, örgütlenme (yönetim modeli), eğitim programları, öğretmen yetiştirme alt sistemlerine yer verilmiştir. Ayrıca çalışmada iki ülkenin 2000-2019 yılları arasındaki sayısal gelişmeler de ele alınmıştır. Çalışmada nitel ve nicel genel tarama modellerinden karşılaştırmalı tarama yöntemi kullanılmıştır. Karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında genel olarak kullanılan yatay ve dikey yaklaşımlar tercih edilmiştir. Veri kaynakları olarak kitaplar, akademik makaleler ve araştırmalar incelenmiştir. Bunun yanında iki ülke milli eğitim bakanlıklarının elektronik sayfaları taranmıştır. Ayrıca güvenirliği kabul edilen uluslar arası örgütlerin (UNESCO, OECD, Dünya Bankası) kaynaklardan faydalanmıştır. Çalışmada verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Çin ve Türkiye uzun bir tarihi geçmişe sahip olmalarına rağmen, bu iki ülkenin eğitim sistemlerini karşılaştıran çok sınırlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu çalışmanın, var olan boşluğun doldurulmasında katkı yapacağı ve ekonomi, turizm, kültür, eğitim gibi alanlarında çalışan birey ve grupların ihtiyaçlarını kısmen de olsa karşılayacağı beklenmektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/9364
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10390993.pdf867.77 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.