Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/1863
Başlık: SOSYAL MEDYA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Yazarlar: Olgun, Büşra
Anahtar kelimeler: İnternet
Sosyal Medya
Sosyal Medya Pazarlaması
Tüketici Davranışı
Tüketici Satın Alma Davranışı
Internet
Social media marketing
Social media
Consumer purchasing behavior
Consumer behavior
Yayın Tarihi: 2014
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Özet: Günümüzde internet çok önemli bir yere sahip olmaktadır. İnternetin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal medya ise insanların duygularını, düşüncelerini paylaştığı bir platform olmaktadır. Gelişen bu teknolojiler insanların hayatına kolaylıklar sağlamaktadır. Kişilerin istedikleri bilgiye anında ulaşabilmelerinin yanı sıra uzaktaki akrabalarıyla, arkadaşlarıyla da internet üzerinden görüşmeler yapabilmektedir. Ayrıca kişilerin bir ürünü veya hizmeti satın almadan önce, ürün hakkında sosyal medya araçları sayesinde bilgiler edinebilmekte ve bunun yanı sıra o ürünü daha önceden kullanmış olan tüketicilerin yaptıkları yorumlara da ulaşabilmektedir. Bütün bunlar doğrultusunda sosyal medyanın, tüketicilerin satın alma davranışlarına etki edip etmediğini araştırmak amacıyla gençlerin anket sorularına verdikleri cevaplar çözümlenerek, bu soruya cevap aranmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sosyal medya ve sosyal medya pazarlamasının tanımları ve özellikleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde tüketici davranışları, tüketicinin satın alma davranışları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörler anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise, sosyal medyanın tüketicinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi üzerine araştırma detayları ve bulgularına yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçları tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul Aydın Üniversitesinde okuyan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 500 katılımcı ile birlikte yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bilgiler frekans analizler ve çapraz tablolar ile değerlendirilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1863
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
385699.pdfTez dosyası1.33 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.