Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1863
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOlgun, Büşra-
dc.date.accessioned2019-05-13T05:38:26Z-
dc.date.available2019-05-13T05:38:26Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1863-
dc.description.abstractGünümüzde internet çok önemli bir yere sahip olmaktadır. İnternetin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal medya ise insanların duygularını, düşüncelerini paylaştığı bir platform olmaktadır. Gelişen bu teknolojiler insanların hayatına kolaylıklar sağlamaktadır. Kişilerin istedikleri bilgiye anında ulaşabilmelerinin yanı sıra uzaktaki akrabalarıyla, arkadaşlarıyla da internet üzerinden görüşmeler yapabilmektedir. Ayrıca kişilerin bir ürünü veya hizmeti satın almadan önce, ürün hakkında sosyal medya araçları sayesinde bilgiler edinebilmekte ve bunun yanı sıra o ürünü daha önceden kullanmış olan tüketicilerin yaptıkları yorumlara da ulaşabilmektedir. Bütün bunlar doğrultusunda sosyal medyanın, tüketicilerin satın alma davranışlarına etki edip etmediğini araştırmak amacıyla gençlerin anket sorularına verdikleri cevaplar çözümlenerek, bu soruya cevap aranmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sosyal medya ve sosyal medya pazarlamasının tanımları ve özellikleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde tüketici davranışları, tüketicinin satın alma davranışları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörler anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise, sosyal medyanın tüketicinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi üzerine araştırma detayları ve bulgularına yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçları tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul Aydın Üniversitesinde okuyan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 500 katılımcı ile birlikte yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bilgiler frekans analizler ve çapraz tablolar ile değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectİnternettr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectSosyal Medya Pazarlamasıtr_TR
dc.subjectTüketici Davranışıtr_TR
dc.subjectTüketici Satın Alma Davranışıtr_TR
dc.subjectInternettr_TR
dc.subjectSocial media marketingtr_TR
dc.subjectSocial mediatr_TR
dc.subjectConsumer purchasing behaviortr_TR
dc.subjectConsumer behaviortr_TR
dc.titleSOSYAL MEDYA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolInternet is crucially important in today’s world. Social media, a result of the advancement in the internet technologies, is a platform to share emotions and thoughts. Such technologies make people’s lives easier. In addition to providing instant access to desired information, users also communicate with their relatives and friends via the internet. Also, it is possible to gather information about a product or service, including consumer reviews, through social media before purchasing it. Therefore, this study examines if social media impacts the purchasing behavior of consumers based on answers given to a questionnaire by young interviewees. The work consists of three sections. First section defines social media and social media marketing. Second section discusses the consumer behavior, consumer’s purchasing behavior and the factors impacting the purchasing decisions. Last section presents the findings on the impact of social media on purchasing decisions. The results are demonstrated in tables. The universe of study students who are studying in Istanbul Aydın University poses . Research was conducted in conjunction with 500 participants . As a result, frequency analysis and the information obtained is evaluated by cross tabulations .tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber101tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
385699.pdfTez dosyası1.33 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.