Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9498
Başlık: OKUL ÇAĞI ÇOCUKLAR ĠÇĠN ĠAÜ GÜRÜLTÜDE KONUġMAYI ANLAMA TESTĠ: BĠR GEÇERLĠLĠK ÖN ÇALIġMASI
Yazarlar: GÖRGÜLÜ, Mümine
Anahtar kelimeler: Çocuklarda gürültüde konuĢmayı ayırt etmeme
Cümle tanıma testleri
TURMatrix test
ĠAÜ gürültüde konuĢmayı anlama testi
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Yapılan çalıĢmalarda okul çağı çocuklarda konuĢmayı ayırt etme becerilerini değerlendirmek için uygulanan testlerde tek heceli kelime listeleri kullanılmıĢtır. Ancak günlük hayatta tek heceli kelimelerle değil cümlelerle iletiĢim kurulmaktadır. Çocuklarda konuĢmayı anlamaya yönelik olarak 10 yaĢ altı geliĢtirilmiĢ Türkçe bir cümle testine literatürde ulaĢılamamıĢtır. Cümleler doğal hayatı daha iyi yansıtacağı için gürültüde konuĢmayı anlama testlerinde kullanılacak cümle listeleri oluĢturulması ihtiyacı doğmuĢtur. Bu doğrultuda Aktan ve Konukseven ĠAÜ Gürültüde KonuĢmayı Anlama Testi‟nde kullanılmak üzere spektral dengeli cümle listeleri oluĢturmuĢtur. Bu araĢtırmada bu listelerin 7-12 yaĢ çocuklar için ĠAÜ Gürültüde KonuĢmayı Anlama Testi‟nde kullanılabilmesi için geçerlilik ön çalıĢması yapılmıĢtır. Ayrıca geliĢtirilecek bu testin sonuçları, benzer testler yapı geçerliliği için 10 yaĢ üzeri çocuklarda geçerliliği kanıtlanmıĢ Türkçe Matrix Test sonuçları ile karĢılaĢtırılmıĢtır. ĠAÜ Gürültüde Anlama testi ile TURMatrix test sonuçları korelasyon kat sayısı 7-12 yaĢ (n=40) için ρ=0,543, 7-9 yaĢ (n=18) için ρ=0,365, 10- 12 yaĢ (n=22) için ρ=0,717 olarak elde edilmiĢtir. 10-12 yaĢ arası çocuklar için ĠAÜ Gürültüde KonuĢmayı Anlama Testi ile TURMatrix test arasında yüksek düzey bir korelasyon saptanmıĢtır. 7-9 yaĢ arası çocuk grubu ile 10-12 yaĢ arası çocuk grubun TURMatrix Test sonuçları arasında anlamlı farklılık saptanmıĢtır. 7-9 yaĢ arası çocuk grubu ile 10-12 yaĢ arası çocuk grubun ĠAÜ Gürültüde KonuĢmayı Anlama Test sonuçları arasında anlamlı farklılık saptanmamıĢtır. Testin geliĢtirilmesi için geçerlilik ve güvenirlilik çalıĢmalarının arttırılması öngörülmüştür
URI: http://hdl.handle.net/11547/9498
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10415824.pdf1.73 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.