Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9449
Başlık: TÜRKİYE’DE SANAT EĞİTİMİNDE AKREDİTASYONUN PARAMETRELERİ
Yazarlar: YEDİKUVVET, Melike
Anahtar kelimeler: : Sanat
Eğitim
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: “Yüksek uygarlığın merdiveni sanattır” der Mustafa Kemal Atatürk. Sanat geçmişimize ışık tutan, geleceğimize yol gösteren bir kavramdır. Ancak maalesef ki günümüzde sanata ve sanat eğitimine gösterilen ilgi yeterli değildir. Her ne kadar 1793’te Müderrishane-i Berr-i Hümayunu’nda ilk kez resim eğitimi verilse bile 1883 Sanayi-i Nefise Mektebi’nin kuruluşu ile sanat eğitimde yer bulmuştur. Buna rağmen yine de günümüz sanat eğitiminde müfredatta ayrılan süre ve sanata bakış yeterli standarda ulaşamamıştır. Bu tezde, ülkemizdeki sanat eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının, eğitim sistemlerindeki yeterliliklerini incelemek ve bu doğrultuda akreditasyon sürecinin aşamalarının analiz edilmesi hedef alınmıştır. Çalışmada müfredatın ve eğitim öğretim ile ilişkili problemlerin analizinin yanı sıra sanat eğitimi veren kurumların atölye, derslik, sergi alanı vb. fiziki yeterliliklerinin incelenmesi ve bu konudaki makale ve araştırmaların değerlendirmesi yapılacaktır. Doğru bir sanat eğitimi, donanımlı bir eğitim kurumu ve donanımlı eğitmenlerden geçmektedir. Yapılacak bu çalışmada ülkemizde ve dünyada faaliyetlerini sürdüren sanat eğitimi kurumlarının ölçme, değerlendirme, öğrenme çıktıları, yeterlilikler çerçevesinde uyumları ve fiziki olanakların değerlendirilmesi için ölçütler amaçlanmaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9449
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10406347.pdf983.45 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.