Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9449
Title: TÜRKİYE’DE SANAT EĞİTİMİNDE AKREDİTASYONUN PARAMETRELERİ
Authors: YEDİKUVVET, Melike
Keywords: : Sanat
Eğitim
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: “Yüksek uygarlığın merdiveni sanattır” der Mustafa Kemal Atatürk. Sanat geçmişimize ışık tutan, geleceğimize yol gösteren bir kavramdır. Ancak maalesef ki günümüzde sanata ve sanat eğitimine gösterilen ilgi yeterli değildir. Her ne kadar 1793’te Müderrishane-i Berr-i Hümayunu’nda ilk kez resim eğitimi verilse bile 1883 Sanayi-i Nefise Mektebi’nin kuruluşu ile sanat eğitimde yer bulmuştur. Buna rağmen yine de günümüz sanat eğitiminde müfredatta ayrılan süre ve sanata bakış yeterli standarda ulaşamamıştır. Bu tezde, ülkemizdeki sanat eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının, eğitim sistemlerindeki yeterliliklerini incelemek ve bu doğrultuda akreditasyon sürecinin aşamalarının analiz edilmesi hedef alınmıştır. Çalışmada müfredatın ve eğitim öğretim ile ilişkili problemlerin analizinin yanı sıra sanat eğitimi veren kurumların atölye, derslik, sergi alanı vb. fiziki yeterliliklerinin incelenmesi ve bu konudaki makale ve araştırmaların değerlendirmesi yapılacaktır. Doğru bir sanat eğitimi, donanımlı bir eğitim kurumu ve donanımlı eğitmenlerden geçmektedir. Yapılacak bu çalışmada ülkemizde ve dünyada faaliyetlerini sürdüren sanat eğitimi kurumlarının ölçme, değerlendirme, öğrenme çıktıları, yeterlilikler çerçevesinde uyumları ve fiziki olanakların değerlendirilmesi için ölçütler amaçlanmaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9449
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10406347.pdf983.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.