Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9374
Başlık: 10-14 YAġ ARALIĞINDAKĠ ORTAOKUL ÖĞRENCĠLERĠNDE SÜREKLĠ KAYGI DÜZEYĠ, ÜSTBĠLĠġ SORUNLARI VE DÜġÜNCE EYLEM KAYNAġMASI ARASINDAKĠ ĠLĠġKĠNĠN ĠNCELENMESĠ
Yazarlar: ÇÖPÜRKAYA, Esra
Anahtar kelimeler: Sürekli Kaygı
Üstbiliş
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Amaç: Bu araĢtırmanın amacı 10-14 yaĢ aralığındaki ortaokul öğrencilerinde sürekli kaygı düzeyi, üstbiliĢ sorunları ve düĢünce eylem kaynaĢması arasındaki iliĢkinin incelenmesidir. Yöntem: Kesitsel nitelikteki bu araĢtırmanın örneklemi Ġstanbul ili Avcılar ilçesinde bulunan 3 ortaokulda öğrenimlerine devam eden 761 öğrenciden (%48,6 kız, s=370; %51,4 erkek, s=391) oluĢmaktadır. AraĢtırmanın verileri katılımcılara Sosyodemografik Bilgi Formu, Çocuklar Ġçin Sürekli Kaygı Envanteri (SKE-Ç), ÜstbiliĢ Ölçeği Çocuk ve Ergen Formu (ÜBÖ-ÇE) ve Çocuklar Ġçin DüĢünce Eylem KaynaĢması Ölçeğinin (DEK-Ç) uygulanmasıyla elde edilmiĢtir. Verilerin istatistiksel analizinde Bağımsız Gruplar t Testi Analizi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Analizi ve Çok DeğiĢkenli Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıĢtır. Bulgular: Kızların SKE-Ç puan ortalamaları erkeklere oranla anlamlı ölçüde yüksek bulunmuĢtur. SKE-Ç toplam puanları; ÜBÖ-ÇE toplam puanları ve DEK-Ç toplam puanları ile pozitif yönde anlamlı düzeyde korelasyon göstermektedir. Olumlu üst endiĢeler, olumsuz üst endiĢeler, batıl inançlar ceza ve sorumluluk inançları, biliĢsel izleme puanları, SKE-Ç toplam puanları ile pozitif yönde anlamlı düzeyde korelasyon göstermektedir. Olumsuz üst endiĢeler, olumlu üst endiĢeler, batıl inançlar ceza ve sorumluluk inançları, DEK-Ç puanları ve yaĢ değiĢkeni, SKE-Ç puanlarını anlamlı ölçüde yordamaktadır. Sonuç: ÜstbiliĢ sorunları ve düĢünce eylem kaynaĢmasının sürekli kaygı düzeyi ile anlamlı iliĢkisi olduğu sonucu dikkate alındığında, üstbiliĢ sorunları ve düĢünce eylem kaynaĢmasına yönelik terapötik müdahaleler kaygı bozukluklarının sağaltımında etkili olabilir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9374
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10391877.pdf2.18 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.