Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖZİVGEN, Hamdi-
dc.date.accessioned2023-06-08T07:28:31Z-
dc.date.available2023-06-08T07:28:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9341-
dc.description.abstractBu çalışma, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin görevlerini yerine getirirken karşılaştıkları, etik ikilem durumlarını belirleyerek mesleki hazlarını nasıl etkilediğini ve mesleki hazları ile ilişkisini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemlerin mesleki haz düzeylerine etkisini bazı demografik özelliklerle birlikte incelemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, erişilebilir örnekleme yöntemiyle seçilen İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet ve özel okullarda görev yapan %35’i (n:50) kadın ve %65’i (n:92) erkek olmak üzere 142 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okullarda yaşadıkları etik ikilemleri ölçmek amacıyla Erdoğan (2018) tarafından geliştirilen “Okullarda Etik İkilem Ölçeği (OEİÖ)” ile beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin meslekten duydukları hazzı ölçmek amacıyla Erdoğan (2013) tarafından geliştirilen “Mesleki Haz Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 21 programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesi SPSS 21 programı kullanılarak yapılmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yaş, kıdem ve spor yapma sıklığı ile etik ikilem ve mesleki haz düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı, etik ikilem ve mesleki haz düzeylerinin cinsiyet ve çalışılan kurumun kademesi değişkenine göre karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p < .05 olarak alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki haz düzeylerinin yüksek olduğu yaşadıkları etik ikilem durumlarının ise orta düzeyde olduğu ve beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki haz düzeylerinin artması yaşanan etik ikilemlerin düşmesine, yaşadıkları etik ikilem durumlarının artması ise mesleklerinden aldıkları hazzın düşmesine sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerinde yaşadıkları etik ikilemler, mesleğe yönelik tutumlarını ve davranışlarını etkilemekte olduğu söylenebilir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.titleBEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN YAŞADIKLARI ETİK İKİLEMLERİN MESLEKİ HAZLARI İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ: KÜÇÜKÇEKMECE ÖRNEĞİ Ytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10388862.pdf1.09 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.