Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTUFAN, Zeynep-
dc.date.accessioned2021-06-24T07:32:46Z-
dc.date.available2021-06-24T07:32:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9200-
dc.description.abstractBu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıyla özyeterlilik algıları; cinsiyet, yaş, görev yapılan okul türü, okuldaki pozisyon, mesleki görev yılı, en son mezun olunan öğretim programı değişkenleri açısından incelendi. Bu araştırmanın örneklemi İstanbul İli Başakşehir ilçesinde görev yapmakta olan toplam 103 (E:30 K:73) Fen Bilgisi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada, “Ögretmen Özyeterlilik Ölçegi” ile “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulandı. Araştırma sonucunda Fen Bilgisi öğretmenlerinin mesleki görev yılı, yaş, görev yapılan okul türü ve cinsiyete göre özyeterlilik inancı ve mesleki tutum anket sorularında anlamlı biçimde farklılık olduğu belirlendi. Özyeterlilik ve alt başlıklarında meslek görev yılının etkili olduğu, tutum da ise okul türünün önemli olduğu tespit edildi. Ayrıca öğretmenlerin özyeterlilik inancıyla mesleğe yönelik tutumları arasında pozitif yönde orta düzeyde bir korelasyon olduğu tespit edildi.tr_TR
dc.subjectFen bilgisi öğretmenliğitr_TR
dc.subjectöğretmenlik mesleğine yönelik tutumtr_TR
dc.subjectözyeterliliktr_TR
dc.titleFEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN, ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE ÖZYETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10116221.pdf4.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.