Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9072
Başlık: OKUL YÖNETİCİLERİNİN VE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VERDİĞİ ÖNEMİN KİŞİSEL VE MESLEKİ AÇIDAN İNCELENMESİ
Yazarlar: ÖZ, Cihan
Anahtar kelimeler: Eleştirel düşünme
Öğretmen
Öğrenci
Yönetici
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eleştirel düşünme becerilerine verdiği önemin kişisel ve mesleki açıdan incelenmesidir. Yine bu çerçevede okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eleştirel düşünme becerilerine verdikleri önemin yaş, kıdem, cinsiyet, mesleki kıdem, branş, yöneticilik kıdemi, eğitim durumları ve hizmet içi eğitim sayısına göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırmalarını temel almaktadır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Avrupa yakası içerisinde bulunan resmi liselerde görev yapan yöneticiler ve lise öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini ise İstanbul ili Avrupa yakasında yer alan Başakşehir, Esenyurt, Avcılar ve Beylikdüzü ilçelerinde bulunan resmi liselerde görev yapmakta olan 443 lise öğretmeni ve 481 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler ‘‘Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği’’ ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretmenlerin eleştirel düşünmeye gereken önemi vermediklerini ortaya koymaktadır. Çalışmada öğretmenlerin eleştirel düşünme ile ilgili kişisel sorulara verdikleri cevaplar neticesinde ‘‘kararsızım’’ sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç öğretmenlerin kişisel yaşamlarında eleştirel düşünme becerilerini orta düzeyde kullandıkları sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Bu durum genel olarak farklı değişkenler açısından da değişiklik göstermemektedir. Çalışmada okul yöneticileri yaş, mesleki kıdem, eğitim durumları, hizmet içi eğitim sayısı değişkenlerinde farklılık göstermişlerdir. Türk eğitim sisteminde yönetici ve öğretmenlerin hizmet öncesi eğitimleri esnasında eleştirel düşünme gibi becerilere sahip olmaları için programlarda buna yönelik dersler ve uygulamalar yapılması önerilmektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/9072
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10259627.pdf2.47 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.