Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8952
Başlık: EFFECTS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ON LEADERSHIP BEHAVIOR
Yazarlar: TARABISH, Ahmed Ismail ABU AL
Yayın Tarihi: 2015
Özet: Araştırma duygusal zekânın, özel üniversitelerin liderlerinin davranışlarına etkisini belirlemek, liderlerin kendi takımlarının organizasyon amaçlarına varmaları ve personelleri motive etmek için gösterdikleri çaba, etkinlik gibi yeteneklerine nasıl etki etmesini belirlemek amacı taşıyor. Başarılı lider olmak, gerekli olan farklı değişkenlikleri ve yetenekleri belirlemek amacı taşır. Bu araştırma Pedrides’in Kişisel duygusal zeka modelinin sağlıklı olmak, irade, empati, sosyallik gibi adımlarına adapte olmuştur. Onların etkinliği tam liderlik alanı teorisi ile belirleniyor. Araştırma, ayrıca özel, profesyonel cinsiyetine, yaşına, akademik becerilerine, tecrübe zamanına, kendi yöneticisi altında çalıştığı zamana, derecesine, kontrol kapsamına göre nitelenen davalar arasındaki farklılıkları belirliyor. Araştırma tanımlayıcı analitik yaklaşıma adapte olmuştur ve bu yaklaşım hippyetik ilişkileri belirleyen bilgi kazanmasına, SPSS kullanan analize, sonuçların yorumlanmasına bağlıdır. Uluslararası kabul edilmiş ölçüm araçları araştırmanın amacına uyum sağlamak icin adapte edilmis, yorumlanmis ve degiştirilmiştir. Gerekli bilgileri almak icin bu özel üniversitede çalisan 200 personele anket dağitilmiştır. Araştirma sonucu liderlerin duygusal zeka ve liderlik tarzı arasindaki önemli iliskinin var olmasi icin hipotetik iliskiyi desteklemiştir. Işlem liderliğinin kendi hisseleri arasindaki ilişkilerden başka, duygusal zekanin tüm derecelerinde kendini gösteriyor. Ayrica duygusal zeka ve laissez faire liderlilik arasinda negatif iliskinin olmasi kanitlanmiştir. Ayrica sonuclar kişisel ve profesyonel cinsiyetine, yaşina,akademik becerilerine, tecrube zamanina, derecesine, kontrol kapsamina gore nitelenen davalar arasinda büyük bir farkliligin olmamasini kanitladi. Araştirma iş yerinde duygusal zekanin uygulanmasi endişeleri ve gelecek araştirma icin bazi tavsiyelerde bulunmuştur. Tavsiyeler duygusal zeka teorisi icin farkindaliğin artmasini, önemliligini ve yöneticilik rollerinin uygulanmasini içeriyor. Ayrica liderlere duygusal zeka teorisini kendi yönetimlerine uygulamak icin uygun egitim programinin seçimini tavsiye ediyor. Araştirma duygusal zekanin seviyesini ve kişisel becerilerini ölçmek icin gelişmiş 4 araçlarin uygulanmasini ve bundan potensiyel liderlerin ise alımında uygulanmasini tavsiye ediyor.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8952
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10083084.pdf1.6 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.