Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8902
Başlık: Persuasive Advertising in E-commerce
Yazarlar: Nezafati, Ehsan
Anahtar kelimeler: elektronik ticaret
internet reklamcığın etkileri
kna edici reklam
ikna edici reklam etkileri
çevrimiçi reklam
İran
Yayın Tarihi: 2015
Özet: Bu araştırmada, e-ticaret uygulamalarında ikna edici reklamın etkisini test edilmiş, sanal reklamların müşteriyi satınalmaya yönlendirmede ne kadar etkili olduğunu araştırılmıştır. Bu yüzyılda, çok uluslu şirketler dahil, şirketler arasındaki rekabetin çok yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Bü şirketlerin, ürünlerini satın-almalarını sağlamaları için müşteriyi ikna etmeleri gerekmektedir. Bu yüzyıl bilgi iletişim teknolojisi (ICT) yüzyılı olduğundan, tüm şirketlerin ve insanların internet ile ilgilerinin olmaması mümkün değildir. Bu durumda, bu ilişki ihmal edilmemeli ve o bilinçle hareket edilerek, ilişkinin gerekleri de yerine getirilmelidir. İnternet reklamcılığı ve günümüzde cep telefonu gibi internetin çok küçük boyuttaki ve taşınabilir ekipmanlarda bile kullanılması, sosyal ağların populerliğinin sanal reklamların etkinliğini artırması firmaların ve özellikle de elektronik ticarettele uğraşan firmaların satışlarını artırmaları için büyük bir fırsat sunmaktadır. Bu araştırmada, Iran’da, elektronik ticaret hacminin daha etkin olmasında, çevrimiçi reklamın yapıldığı, adres, konum, tip, mesaj, formatların elektronik ticaret müşterisini ikna olmasında ne kadar etkili olduğu test edilmektedir. Araştırma sonunda bütün bu faktörlerin, göreceli olarak tüm dünyada, elektronik ticaret uygulamalarında kullanılan reklamların, kullanıcılar üzerinde ikna edici etkisi tespit edilmiştir. Ancak, göreceli olarak daha küçük bir pazar olan ve internet erişim bir ölçüde filtrelendiği, İran’da makul bilgilendirme reklamların kabul edilebilir olduğuna ancak bu ikna edici reklamın İran'da kabul edilemez olduğu varsayımı etkili olmuştur. Mevcut pazarlama literatürü ikna edici reklam rakip üreticilerin etkileşimlerini, karşı ataklarını ortaya çıkarır ve dolayısıyla reklam etkilerinin ortadan kalkmasına neden xi olmaktadır. Böylece, ikna edici reklam, doğası gereği saldırgan olarak algılanmaktadır. Bu çalışmada, elektronik reklamda başarısında etken olan kriteler, reklamın adresi, tipi, elektronik ticaret üzerindeki etkinliği ve özellikle de İran’lı internet ve özellikle elektronik ticaret web sitesi kullanıcıları üzerinde etkisi ölçülmüştür. Bu etkinin, positif olarak tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8902
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10095522.pdf1.99 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.