Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8874
Başlık: LUXURY FASHION MARKET IN NIGERIA: THE IMPACT OF CONSUMERS’ SOCIO-ECONOMIC STATUS ON BUYING DECISIONS.
Yazarlar: AKINFOTIRE, OLUBIYI YEBA
Anahtar kelimeler: Tüketici Davranışları
Tüketicilerin Algısı
Tüketicilerin Satın Alma Kararı
Lüks Urünler Ve Sosyoekonomik Durum
Yayın Tarihi: 2015
Özet: Bu çalışmanın amacı tüketicilerin sosyo-ekonomik durumunu lüks uluslararası moda markaları hakkındaki düşünceleri ve tüketicilerin davranışlarına etkileri örneğin; karar verme, algı, satın alma kararı ve sosyal değerleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktırlar. Bu çalışma, Lagos ve Abuja Nijerya'da yaşayan 182 katılımcının yaptığım ankete göre sonuçlar elde edilmiştir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 50'si, 31-40 yaşları arasında ve çalışmaktadır. Anket sonuçları orta yaş ve aktif yıllarına göre sonuçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemi Nijerya'lı tüketicilerin davranışları, tüketicilerin algısı, satın alma kararı ve lüks uluslararası markaların sosyal değer boyutunun ve bunların sosyo- ekonomik durum arasındaki iliskiyi arastirmak için online olarak gönderilen veya basılı kopya yoluyla katılımcıların bilgi toplamayı amaçlamaktadır. Faktör analizine dayanarak, tüketicilerin luks urun satın alma isteği topluca değildir. Tüketicilerin satın alma isteği katılımcılarin ekonomik statüsüne bağlıdır. Çoğu tüketici yeni ürün satın alirken, ürünün fiyatindan çok kalitesi ile ilgilenmektedir. Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki; tüketicilerin sosyoekonomik statüsü satın alma kararı, tüketici davranışları, algıları ve uluslararası luks markaların sosyal değer boyutu üzerinde en önemli etkendir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8874
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10106701.pdf3.03 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.