Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8636
Başlık: KURUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMU VE SPONSORLUK İLİŞKİLERİ YÜKSEK LİSANS TEZİ
Yazarlar: ARTAN, Ömer
Anahtar kelimeler: Kurumsal kimlik
Gazprom
Greenpeace
Sponsorluk
Kurumsal imaj
Yayın Tarihi: 2014
Özet: ARTAN Ömer, Kurumsal kimliğin oluşumu ve sponsorluk ilişkileri, Yüksek lisans tezi, İstanbul,2014. Bu tez kurumların sponsorluk çalışmalarının kurum imajını ne yönde desteklediği sorusunu araştırmayı amaçlamaktadır. yapılan sponsorluk çalışmalarının kurumun faaliyet alanı ile ilgili olup olamamasının önem taşıyıp taşımadığı irdelenmektedir. Tez; üç bölümden oluşmaktadır. birinci bölümde; kurum kimliği ve kurumsal imaj incelenmiştir. ikinci bölümde; sponsorluk, sponsorluğun yapılma nedenleri ve sponsorluk alanları incelenmiştir. üçüncü bölümde; tezin araştırma yöntemi, verilerin yorumlanması, konu ile ilgili uzmanların görüşleri incelenmiştir. Tezde araştırma yöntemi olarak içerik analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda Gazprom kurumu ile ilgili Türkiye gazetelerindeki yer alan haberler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile yapılan görüşmelerde konu hakkında uzmanların Gazprom’ un yaptığı sponsorluk hakkında görüşleri ve düşünceleri alınmıştır. Toplanan bilgiler ışığında Greenpeace örgütünün aktivistlerine karşı kurumun tavır ve tutumları ile sponsorluğunu Gazprom’un sponsorluğunu yaptığı bir spor müsabakasında Greenpeace örgütü aktivistleri tarafından protesto ile karşılaşılmasının kurum imajı açısından nasıl bir sonuç doğurduğu incelenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8636
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10035650. pdf.pdf1.85 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.