Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8636
Title: KURUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMU VE SPONSORLUK İLİŞKİLERİ YÜKSEK LİSANS TEZİ
Authors: ARTAN, Ömer
Keywords: Kurumsal kimlik
Gazprom
Greenpeace
Sponsorluk
Kurumsal imaj
Issue Date: 2014
Abstract: ARTAN Ömer, Kurumsal kimliğin oluşumu ve sponsorluk ilişkileri, Yüksek lisans tezi, İstanbul,2014. Bu tez kurumların sponsorluk çalışmalarının kurum imajını ne yönde desteklediği sorusunu araştırmayı amaçlamaktadır. yapılan sponsorluk çalışmalarının kurumun faaliyet alanı ile ilgili olup olamamasının önem taşıyıp taşımadığı irdelenmektedir. Tez; üç bölümden oluşmaktadır. birinci bölümde; kurum kimliği ve kurumsal imaj incelenmiştir. ikinci bölümde; sponsorluk, sponsorluğun yapılma nedenleri ve sponsorluk alanları incelenmiştir. üçüncü bölümde; tezin araştırma yöntemi, verilerin yorumlanması, konu ile ilgili uzmanların görüşleri incelenmiştir. Tezde araştırma yöntemi olarak içerik analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda Gazprom kurumu ile ilgili Türkiye gazetelerindeki yer alan haberler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile yapılan görüşmelerde konu hakkında uzmanların Gazprom’ un yaptığı sponsorluk hakkında görüşleri ve düşünceleri alınmıştır. Toplanan bilgiler ışığında Greenpeace örgütünün aktivistlerine karşı kurumun tavır ve tutumları ile sponsorluğunu Gazprom’un sponsorluğunu yaptığı bir spor müsabakasında Greenpeace örgütü aktivistleri tarafından protesto ile karşılaşılmasının kurum imajı açısından nasıl bir sonuç doğurduğu incelenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8636
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10035650. pdf.pdf1.85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.