Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8617
Başlık: BİLGİ EVLERİNDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARINA YÖNELİK PAYDAŞLARIN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Yazarlar: ALBAYRAK, Hülya
Anahtar kelimeler: Bilgi Evi
Belediye
Lise Giriş Sınavı
Paydaş
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Sosyal belediyecilik kapsamında her geçen gün sayısı artan Bilgi Evleri; ülkemizde genellikle ilköğretim ve ortaöğretim kademesindeki öğrencilerin, akademik ve sosyal baĢarısına okul dıĢındaki zamanlarda destek vermeyi amaçlayan ve ilçe belediyelerince hizmet veren eğitim kurumlarıdır. Alan yazın incelendiğinde, Bakırköy Belediyesi Bilgi Evi haricinde ulaĢılan tüm Bilgi Evleri‟nde lise giriĢ sınavına hazırlık kursları olduğu görülmüĢtür. Bilgi Evleri‟nde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaĢ görüĢlerini belirlemek amacıyla,2018-2019 eğitimöğretim yılı güz döneminde Ġstanbul ilinde bir Bilgi Evi‟nde 8. Sınıf paydaĢlarına yönelik 5 öğretmen, 5 veli ve 10 öğrenciden oluĢan çalıĢma grubu ile Bilgi Evinde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaĢ görüĢleri belirlenmeye çalıĢılmıĢtır. Bu çalıĢmada nitel yöntemlerinden durum çalıĢması deseni uygulanmıĢtır. Bilgi Evi paydaĢları olan öğretmen, öğrenci ve veli ile birebir görüĢme yapılmıĢ ve veriler yarı yapılandırılmıĢ görüĢme formu ile elde edilmiĢtir. Öğretmen, öğrenci ve veliler için yediĢer soru hazırlanmıĢtır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiĢtir. Elde edilen sonuçlar;“Bilgi Evleri‟ndeki Lise GiriĢ Sınavına Hazırlık Kurslarının Tercih Edilme Sebeplerine Yönelik PaydaĢ GörüĢlerine ĠliĢkin Bulgular”, “ Bilgi Evi‟nde Uygulanan Eğitim Faaliyetlerine Yönelik PaydaĢ GörüĢlerinden Elde Edilen Bulgular”, “Bilgi Evi‟nde Uygulanan Öğretim Materyallerine Yönelik PaydaĢ GörüĢlerinden Elde Edilen Bulgular” ve “Bilgi Evi‟nde Uygulanan Kulüp Faaliyetleri Ve Etkinliklere Yönelik PaydaĢ GörüĢlerinden Elde Edilen Bulgular” olmak üzere dört baĢlıkta incelenmiĢtir. ArĢtırmanın bulgularına göre; Bilgi Evi kurslarının, tercih edilmesinde en çok katılımın olumlu imaj, en az katılımın ise ulaĢım kolaylığı olduğu; eğitim faaliyetlerinde konu tekrarının en çok belirtilen görüĢ; öğretim materyallerinde en çok katılımın esnek çalıĢabilme; kulüp faaliyetleri ve etkinliklerde ise sosyalleĢmenin en çok belirtilen görüĢ olduğu tespit edilmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/8617
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10315749.pdf1.1 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.