Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8617
Title: BİLGİ EVLERİNDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARINA YÖNELİK PAYDAŞLARIN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Authors: ALBAYRAK, Hülya
Keywords: Bilgi Evi
Belediye
Lise Giriş Sınavı
Paydaş
Issue Date: 2019
Abstract: Sosyal belediyecilik kapsamında her geçen gün sayısı artan Bilgi Evleri; ülkemizde genellikle ilköğretim ve ortaöğretim kademesindeki öğrencilerin, akademik ve sosyal baĢarısına okul dıĢındaki zamanlarda destek vermeyi amaçlayan ve ilçe belediyelerince hizmet veren eğitim kurumlarıdır. Alan yazın incelendiğinde, Bakırköy Belediyesi Bilgi Evi haricinde ulaĢılan tüm Bilgi Evleri‟nde lise giriĢ sınavına hazırlık kursları olduğu görülmüĢtür. Bilgi Evleri‟nde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaĢ görüĢlerini belirlemek amacıyla,2018-2019 eğitimöğretim yılı güz döneminde Ġstanbul ilinde bir Bilgi Evi‟nde 8. Sınıf paydaĢlarına yönelik 5 öğretmen, 5 veli ve 10 öğrenciden oluĢan çalıĢma grubu ile Bilgi Evinde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaĢ görüĢleri belirlenmeye çalıĢılmıĢtır. Bu çalıĢmada nitel yöntemlerinden durum çalıĢması deseni uygulanmıĢtır. Bilgi Evi paydaĢları olan öğretmen, öğrenci ve veli ile birebir görüĢme yapılmıĢ ve veriler yarı yapılandırılmıĢ görüĢme formu ile elde edilmiĢtir. Öğretmen, öğrenci ve veliler için yediĢer soru hazırlanmıĢtır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiĢtir. Elde edilen sonuçlar;“Bilgi Evleri‟ndeki Lise GiriĢ Sınavına Hazırlık Kurslarının Tercih Edilme Sebeplerine Yönelik PaydaĢ GörüĢlerine ĠliĢkin Bulgular”, “ Bilgi Evi‟nde Uygulanan Eğitim Faaliyetlerine Yönelik PaydaĢ GörüĢlerinden Elde Edilen Bulgular”, “Bilgi Evi‟nde Uygulanan Öğretim Materyallerine Yönelik PaydaĢ GörüĢlerinden Elde Edilen Bulgular” ve “Bilgi Evi‟nde Uygulanan Kulüp Faaliyetleri Ve Etkinliklere Yönelik PaydaĢ GörüĢlerinden Elde Edilen Bulgular” olmak üzere dört baĢlıkta incelenmiĢtir. ArĢtırmanın bulgularına göre; Bilgi Evi kurslarının, tercih edilmesinde en çok katılımın olumlu imaj, en az katılımın ise ulaĢım kolaylığı olduğu; eğitim faaliyetlerinde konu tekrarının en çok belirtilen görüĢ; öğretim materyallerinde en çok katılımın esnek çalıĢabilme; kulüp faaliyetleri ve etkinliklerde ise sosyalleĢmenin en çok belirtilen görüĢ olduğu tespit edilmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/8617
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10315749.pdf1.1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.