Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8563
Başlık: LİSEDE OKUYAN ÖĞRENCİLERDE DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI, ALEKSİTİMİ KARAKTER ÖZELLİĞİ VE GÖZLERDEN ZİHİN OKUMA BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Yazarlar: SUAK, Selda
Anahtar kelimeler: Aleksitimi
Gözlerden Zihin Okuma
Dijital Oyun Bağımlılığı
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Amaç: Bu araştırma lise öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı, aleksitimi kişilik özellikleri ve gözlerde zihin okuma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır. Yöntem: Örneklem Ordu ili Fatsa ilçesinde iki ayrı orta öğretim kurumlarında okuyan 13-17 yaş aralığında 646 (yüzde 55 kız, s=346) öğrenciden oluşmaktadır. Kişisel bilgi formu, çocuklar için dijital oyun bağımlılığı ölçeği (ÇİDOBÖ), gözlerden zihin okuma testi çocuk formu (GZOT-ÇF) ve 20 soruluk Toronto aleksitimi ölçeği (TAÖ-20) kullanılmıştır. Cinsiyetler arası ölçek puan karşılaştırmaları bağımsız örneklem t testi ile yapılmıştır. Ölçekler arası korelasyonlar Pearson momentler çarpımı korelasyon testi ile değerlendirilmiştir. Aleksitimi kişilik özelliği ve gözlerden zihin okuma becerisinin dijital oyun bağımlılığı seviyesini yordama gücü çok değişkenli doğrusal regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Kız katılımcıların dijital oyun bağımlılığı puanları erkeklere oranla anlamlı ölçüde yüksektir. ÇİDOBÖ puanları ile TAÖ-20 arasında pozitif, GZOT-ÇF puanları arasında negatif yönde zayıf korelasyonlar saptanmıştır. Toronto aleksitimi ölçeği faktör 1 ve faktör 3 puanları, GZOT-ÇF puanları ile cinsiyetin dijital oyun bağımlılığını anlamlı ölçüde öngördüğü bulunmuştur. Sonuç: Duyarlı bireylere yönelik gözlerden zihin okuma becerisini arttırmaya yönelik ve aleksitimi kişilik özelliklerinin iyileştirilmesini amaçlayan terapötik müdahaleler ergen yaş grubunda dijital oyun bağımlılığı gelişim riskini azaltabilir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8563
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10302078.pdf2 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.