Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7418
Title: YENİ MEDYADA MÜZİĞİN KÜRESELLEŞMESİ: ÜRETİCİ VE TÜKETİCİ ANALİZİ
Authors: ALTAN, ALTAN
Keywords: Yeni Medya
Kültür Endüstrisi
Global Köy
Müziğin Küreselleşmesi
Müziğin Pazarlanması
Issue Date: 2020
Abstract: İnsanoğlu tarihsel süreçte bilinçli ya da bilinçsiz olarak yaşamsal deneyimlerini sonraki nesillere aktarmaktadır. İnsanlığın hayatta kalabilmesi adına bu deneyim ve birikimler belirleyici olmaktadır. Bütün bu birikimlerin sonucunda oluşan kültür insanoğlunun oluşturduğu en önemli unsurlardandır. İnsanlık için hayati öneme sahip olan kültürün bileşenlerinden biri de müziktir. Müzik insanın varoluşundan bugüne kültür oluşturma sürecine katkıda bulunarak, kültürün önemli bir bileşeni haline gelmiştir. Bir kültür bileşeni olarak müziğin, üreticisi ve tüketicisi arasında doğal olarak bir etkileşim söz konusudur. Bu etkileşim asırlar boyunca farklı ortamlar aracılığıyla kendisini göstermektedir. Örneğin ilk insanlar için müzik, çeşitli ritüellerde kabilenin şamanına ait sesin küçük bir topluluğun tekrar ettiği ya da dinlediği dinletiyken, günümüz küresel dünyasında herhangi bir kişi tarafından üretilen ses veya müzik aynı anda tüm dünyada dinlenebilmektedir. Elbette bu değişim teknolojideki gelişmenin bir sonucudur. Bu çalışmada müziğin, teknolojideki bu gelişmenin sonucu olarak ortaya çıkan yeni medya platformları aracılığıyla tüketicinin müziğe erişim hızı ve kullanım bakımından kolaylık sağlamasının, üretici ve tüketiciler üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Bu bağlamda, yeni medya ortamlarında küreselleşen müzik ve müziğin üreticiler tarafından tarihsel süreç içerisinde nasıl üretildiği ve bu üretimin sonucunda üretici ve tüketicinin nasıl etkilendiği saptanmaktadır. Yeni medya, küreselleşme, global köy, kültür endüstrisi ve müziğin pazarlanması kavramlarıyla ilgili literatür taraması yapılarak bu kavramlar açıklanmaktadır. Ayrıca araştırma kapsamında müzik üreticileri ve tüketicileriyle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak, üretilen müziğin tüketiciyle buluşması süreci gözlemlenerek bir çıkarımda bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7418
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10358866.pdf1.99 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.