Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/7378
Başlık: BİR KUŞAK BİR YOL PROJESİNİN TÜRKİYE LOJİSTİĞİNE OLASI ETKİLERİ VE ENTEGRASYONU
Yazarlar: ÖZKAN, Ömer
Anahtar kelimeler: Bir Kuşak Bir Yol
Modern İpek Yolu
Orta Koridor
Demiryolu Lojistiği
Yayın Tarihi: 2021
Özet: Üretim merkezi olarak bilinen Çin, ticari boyutunu genişletmek ve Avrupa ile arasında ekonomik gelişmeyi amaçlamıştır. Ticari olarak atılımlarıyla birlikte, üretim ve ulaştırma faktörlerini yeni teknolojilerle geliştirmeyi başarmıştır. Ticaret geçmişinin tozlu sayfalarında yer alan “İpek Yolu” ticaret yolunu tekrardan canlandırarak, Avrupa pazarına ulaşmak istemiş ve çalışmalarına 2013 yılında başlamıştır. “Bir Kuşak Bir Yol” projesi olarak belirlenen proje, Türkiye için büyük umut taşımaktadır. Türkiye’nin coğrafi ve stratejik konumu hem lojistik hem de ekonomik fırsatlar doğurmuştur. Türkiye, projede “Orta Koridor” olarak adlandırılmış ve lojistik yatırımların yapılmasına teşvikler sağlamıştır. Proje, demiryollarının etkin kullanımı ve intermodal taşımacılığın gelişmesine olanak sağlamıştır. Türkiye, Avrupa’ya ulaşımda köprü özelliğinden dolayı demiryolu yatırımları yapmıştır. Türkiye ilk olarak Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattına yatırım yapmış ve Kafkasya bölgesinden gelen trenlerin ülkeye girişini sağlamıştır. İlerleyen süreçlerde ise makro yatırım olarak bilinen Marmaray’ı da bünyesine katmıştır. Böylelikle, Kars-Edirne arası demiryolu ağını başarıyla tamamlamıştır. Proje ile; Çin’den kalkan trenler Türkmenistan, Bakü, Tiflis, Kars ve Marmaray’ı takip ederek Avrupa pazarına ulaşmaktadır. Türkiye, kara ve deniz lojistiğindeki konumunda başarısına devam ederken, demiryolu lojistiğinde intermodal taşımacılıkta adımlar atmış ve projenin demiryolu ağında “alternatif” güzergâh olarak belirlenmiştir. Çalışmanın ilk bölümü, İpek Yolu’nun tarihsel gelişimi ve proje hakkında bilgileri içermektedir. İpek yolunda yaşanılan alışverişin getirileri ve milletlerarası ilişkilerden bahsedilmiştir. İkinci bölümünde ise Çin Halk Cumhuriyetinin ekonomik tarihine ve tarihsel gelişimde yaşanılan reformların getirileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca Çin, ABD, Avrupa Birliği ve Türkiye arasındaki ilişkilerinden de bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye’nin, projedeki lojistik çalışmaları analiz vi edilmiştir ve demiryolu taşımacılığındaki rolü vurgulanmıştır. Avrupa’ya ulaştırma hususunda alternatif konum özelliğini ekonomik ve lojistik alanda verimli kullanılması için öneriler sunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7378
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10382137.pdf2.86 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.