Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/7220
Başlık: | THE IMPACTS OF LEARNER AUTONOMY AND TECHNOLOGY ON THE LANGUAGE ACHIEVEMENT OF LIBYAN STUDENTS |
Yazarlar: | SALEH, Salem |
Yayın Tarihi: | 2019 |
Özet: | Öğrencinin dil öğrenme sürecinden sorumlu olması gereklidir, bu yüzden otonom öğrenci öğretmenden bağımsız olarak sınıf dışında öğrenme süreciyle ilgili kararlar alabilmelidir. 21. yüzyıl dil becerisi olarak otonom öğrenme ve teknoloji birbirini tamamlamakta ve yabancı dil öğreniminde öğrenci başarısını pozitif olarak etkilemektedir. Bu çalışma öğrencinin motivasyon düzeyini, strateji geliştirmesini, sorumluluk anlayışını ve sınıf dışı öğrenme etkinliklerini içeren otonom öğrenme ve teknoloji arasındaki bağlantı ile ilgili düşüncelerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmayı gerçekleştirmek amacıyla Libya'da karma bir lisede 119 lise öğrencisinin katıldığı öğrencinin dil öğreniminde otonom öğrenme ve teknoloji uygulamaları ile ilgili tutumunu ölçme amacıyla bir anket uygulandı. Elde edilen bulgulara göre, öğrenci otonom öğrenme ile ilgili hiçbir bilgisi olmamasına rağmen, sınıf dışında bireysel öğrenmeye yönelik bir çok aktiviteye katılmakta ve teknolojiden faydalanmaktadır. Daha başarılı öğrenme kazanımları yaratabilme amacıyla, öğrenci merkezli yaklaşımla otonom öğrenme programın en başından desteklenmeli ve öğrenci dili nasıl öğreneceği ilgili eğitilmelidir. Öğrenci kaşıkla beslenme yerine kendi kendini yönlendirmeyi öğrenmelidir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/7220 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tezler -- Thesis |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
10293526.pdf | 908.06 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.