Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/7220
Title: | THE IMPACTS OF LEARNER AUTONOMY AND TECHNOLOGY ON THE LANGUAGE ACHIEVEMENT OF LIBYAN STUDENTS |
Authors: | SALEH, Salem |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Öğrencinin dil öğrenme sürecinden sorumlu olması gereklidir, bu yüzden otonom öğrenci öğretmenden bağımsız olarak sınıf dışında öğrenme süreciyle ilgili kararlar alabilmelidir. 21. yüzyıl dil becerisi olarak otonom öğrenme ve teknoloji birbirini tamamlamakta ve yabancı dil öğreniminde öğrenci başarısını pozitif olarak etkilemektedir. Bu çalışma öğrencinin motivasyon düzeyini, strateji geliştirmesini, sorumluluk anlayışını ve sınıf dışı öğrenme etkinliklerini içeren otonom öğrenme ve teknoloji arasındaki bağlantı ile ilgili düşüncelerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmayı gerçekleştirmek amacıyla Libya'da karma bir lisede 119 lise öğrencisinin katıldığı öğrencinin dil öğreniminde otonom öğrenme ve teknoloji uygulamaları ile ilgili tutumunu ölçme amacıyla bir anket uygulandı. Elde edilen bulgulara göre, öğrenci otonom öğrenme ile ilgili hiçbir bilgisi olmamasına rağmen, sınıf dışında bireysel öğrenmeye yönelik bir çok aktiviteye katılmakta ve teknolojiden faydalanmaktadır. Daha başarılı öğrenme kazanımları yaratabilme amacıyla, öğrenci merkezli yaklaşımla otonom öğrenme programın en başından desteklenmeli ve öğrenci dili nasıl öğreneceği ilgili eğitilmelidir. Öğrenci kaşıkla beslenme yerine kendi kendini yönlendirmeyi öğrenmelidir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/7220 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10293526.pdf | 908.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.