Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/7198
Başlık: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGILARI VE SALDIRGANLIK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ: TRABZON ÜNİVERSİTESİ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
Yazarlar: iskurt, ayşenur
Yayın Tarihi: 2020
Özet: Öğretmen adayı olarak nitelendirilen eğitim fakültesi öğrencilerinin, gelecekte benlik saygıları olan, olumlu tutum ve davranışları olan birer öğretmen olarak mesleklerini gerçekleştirmesi beklenmektedir. Öğretmen - öğrenci ilişkilerindeki oluşabilecek problemler, eğitim - öğretimde de zedelenmenin meydana gelmesine sebep olabilmektedir. Bu varsayımdan hareketle, birer öğretmen adayı olan eğitim fakültesi öğrencilerinin, benlik algılarıyla saldırganlık davranışlarının incelenmesi planlanmıştır. Araştırmanın, Türkiye’nin farklı bölgelerinde yapılan çalışmalar üzerine literatüre katkı sağlamak amacıyla, Trabzon ilindeki üniversitede de yapılması hedeflenmiştir. Bu sayede ilgili konuların Türkiye’nin farklı bölgelerinde ki çalışmalarla beraber çeşitlenerek, bundan sonraki çalışmalara katkı sağlaması amaçlanmıştır. Araştırmaya Trabzon Üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim gören 388’i kız, 112’si erkek olmak üzere n=500 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Saldırganlık Envanteri (Otrar ve Çelik, 2009) ve Yavuzer, Karataş, ve Polat Demir (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan Benlik Kuramı Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgulara göre benlik algısı ile saldırganlık davranışlarının birbirini yordadığı, fiziksel saldırganlık ve dürtüsel saldırganlığın benlik gelişimini, benlik algısını olumsuz olarak etkilediği görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7198
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10355703.pdf850.13 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.