Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5305
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMammadov, Sahil-
dc.date.accessioned2020-01-16T07:13:47Z-
dc.date.available2020-01-16T07:13:47Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5305-
dc.description.abstractGünümüzde dijital ortamın hızlı şekilde gelişmesi, internete daha kolay ve daha ucuz erişim gibi teknik gelişmelerden kaynaklanmaktadır. İnternetin gelişmesi ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile sosyal medya artık sadece iletişim kurmak için değil, şirketlerin kendi ürünlerini tanıtması için de kullanılmaktadır. Bu süreçte en etkili kişiler sosyal medya fenomenleri olarak belirtilmektedir. Fenomenler hedef kitlelerinin tutumlarını, ustaca kullandıkları sosyal medya mecraları üzerinde şekillendirme becerisine sahip, markaların tüketicileri ile bağ kurmasında adeta köprü görevi gören yeni medyanın, yeni ünlüleridir. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de etkileyicilerin marka bilinirliğine ne kadar etki ettiğini ölçmek ve aydınlatmaktır. Çalışmanın diğer bir amacı, sosyal medya platformlarında Facebook ve Instagram'da tanıtım yapan fenomenlerin tüketicilerin satın alma kararlarına ne tür bir etki ettiğini ortaya çıkarmaktır. Söz konusu çalışmada sosyal medya fenomenlerinin marka tutumuna etkisi değerlendirilmiştir. Çalışmada sosyal medya fenomenlerinin özellikleri ve kişisel karakterlerinin tüketicilerin marka tutumuna etki eden, güven, beğenilebilirlik, uzmanlık ve homofoli bağımsız değişkenleri incelenmiş ve bilgi değişkeninin aracı etkisi değerlendirmeye alınmıştır. Türkiye ve Azerbaycan tüketicileri üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; tüketicilerin fenomenleri takip etmesinde bilgi güven, beğenilebilirlik, uzmanlık ve homofoli değişkenlerinin istatistiki olarak anlamlı olduğu ve bu ilişkide bilgi değişkeninin kısmi aracılık etkisi yaptığı ortaya çıkmaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectFenomen Pazarlamatr_TR
dc.subjectBilgitr_TR
dc.subjectMarka tutumutr_TR
dc.subjectGüventr_TR
dc.subjectUzmanlıktr_TR
dc.subjectHomofolitr_TR
dc.subjectBeğenilebilirliktr_TR
dc.subjectUzmanlıktr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.subjectBrandtr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectAdvertisingtr_TR
dc.subjectAffectorstr_TR
dc.titleSOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe rapid development of digital media today is due to technical developments such as easier and cheaper access to the Internet. With the development of the Internet and the emergence of social media, social media is not only used to communicate, but also to promote the company's own products. In this process, the most influential people are referred to as social media phenomena. Phenomenons are the new celebrities of the new media that have the ability to shape the attitudes of their target audience on the social media channels they use skillfully and serve as a bridge for brands to connect with their consumers. The main aim of this study was to measure that impact how the brand awareness in Turkey and to the impressive lighting. Another aim of the study is to reveal the effects of the promotional events in Facebook and Instagram on social media platforms to consumers' purchasing decisions.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber72tr_TR
dc.identifier.bibliographictagMammadov, Sahil, SOSYAL MEDYA FENOMENLERİNİN MARKA TUTUMUNA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10254646.pdf1.72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.