Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5296
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSiviş, Sinan-
dc.date.accessioned2020-01-14T07:32:50Z-
dc.date.available2020-01-14T07:32:50Z-
dc.date.issued2019-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5296-
dc.description.abstractBu çalışma İstanbul ili Avcılar ilçesindeki devlet okullarında çalışan öğretmenlerin çokkültürlü eğitim ilkelerine yönelik algılarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada İstanbul ili Avcılar ilçesinin farklı okulları ile farklı kademelerinde çalışan öğretmenlere ölçek soruları yönlendirilmiş ve veriler elde edilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algıları "Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği" ile elde edilen veriler sonucu nicel analiz yöntemi ile değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları genel olarak Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği‟nin alt boyutları olan farkındalık, beceri, bilgi ve çok kültürlü yeterlik algısına cevap verecek nitelikte olduğu görülmüştür. Genel araştırmaya katılan öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algılarına göre “farkındalık” düzeyi Çok yüksek (65,049 ± 9,998); “beceri” düzeyi Yüksek (59,262 ± 9,952); “bilgi” düzeyi Yüksek (33,781 ± 6,499); “çok kültürlü yeterlik algısı” düzeyi Yüksek (158,092 ± 23,940) olarak saptanmıştır. Araştırmanın verilerinden hareketle öğretmen algılarının , okul türü, cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumlarına göre farklılık gösterdiğinin tespit edildiği görülmüştür. Öğretmenlerin çok kültürlülük kavramları hakkında çok bilgi sahibi olmadıkları tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÇok Kültürlülüktr_TR
dc.subjectÇokkültürlü Eğitimtr_TR
dc.subjectKültürel Farklılıklartr_TR
dc.subjectMulticulturalismtr_TR
dc.subjectMulticultural Educationtr_TR
dc.subjectCultural Diversitytr_TR
dc.titleÖĞRETMENLERİN EĞİTİMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ÜZERİNE ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThis study is conducted to determine the perceptions of teachers, working in the state schools of Avcılar county located in İstanbul, regarding multicultural education principles. In this study the scale items were directed to the teachers working in different schools and levels in Avcılar, İstanbul and the data were acquired. The perceptions of teachers‟ multicultural competence were evaluated and interpreted through quantitative analysis method using the data obtained by “Perceptions of Multicultural Competence Scale”. It was seen that the findings of the research were in general qualified enough to respond to subscales of Perceptions of Multicultural Competence Scale naming awareness, skill, knowledge and multicultural competence perception. According to multicultural competence perceptions of teachers attended in the general study “awareness” level was found Very High (65,049 ± 9,998); “skill” (59,262 ± 9,952), “knowledge” (33,781 ± 6,499) and “multicultural competence perception” (158,092 ± 23,940) levels were found High. The results of the research stated that the perceptions of teachers differs according to school type, gender, length of service and educational background. It was concluded that teachers don‟t have much knowledge about the concepts of multiculturalism.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber107tr_TR
dc.identifier.bibliographictagSiviş, Sinan, ÖĞRETMENLERİN EĞİTİMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ÜZERİNE ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10249533.pdf2.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.