Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/5288
Başlık: PREDICTING THE ADOPTION OF WEARABLE HEALTH TRACKING DEVICES: AN APPLICATION OF DIFFUSION OF INNOVATION THEORY
Yazarlar: Şehbenderoğlu, Ziya
Anahtar kelimeler: Nesnelerin İnterneti
Giyilebilir ürünler
Teknolojinin benimsenmesi
Tüketici davranışı
Sağlık ve fitness
Sağlık izleme cihazları
Internet of Things
Wearables
Technology adoption
Consumer behavior
Health and fitness
Health tracking devices
Yayın Tarihi: Mar-2019
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu çalışmada, Türkiye pazarındaki müşterilerin giyilebilir teknolojiyi kullanma ve benimseme konusundaki algılarını analiz etmek amacıyla Everett Rogers‘ın inovasyon yayınım modelini uygulanmıştır. Likert tipi, online tasarlanmış bir anket yoluyla 210 gönüllünün cevapları alınmıştır. Veriler, SPSS sürüm 24 ve AMOS sürüm 23 ile doğrulayıcı faktör analizi (CFA) ve yapısal eşitlik modellemesi (SEM) ile analiz edilmiştir. Temel olarak beş hipotez incelenmiştir. Bağımlı değişken (benimseme) ile diğer dört bağımsız değişken (izafi fayda, uyum, denenebilirlik ve gözlemlenebilirlik) arasında pozitif bir ilişkinin varlığı kabul edilmiştir. Ancak, sadece bir değişkenin (karmaşıklık) benimsemeye olumsuz etkisi olduğu düşünülmektedir . Bu araştırma, giyilebilir sağlık izleme cihazlarının benimsenmesinin seçilen pazarda bir trend haline gelip gelmeyeceğini öngörmeye yönelik bir denemedir. Diğer taraftan, sonuçlar önceki çalışmalarla karşılaştırıldığında şaşırtıcı ve ilginçti. İki hipotezin kabul edildiği ve diğerlerinin reddedildiğini gösteren araştırma, benimseme üzerinde uyum ve karmaşıklığın etkisini göstermiştir. Uyumun benimseme üzerinde olumlu etkisi olduğu onaylanmıştır ve bu da giyilebilir sağlık izleme cihazlarının (HTD) yaşam tarzı, inanç ve değerlerle uyumlu olmasının önemini yansıtmaktadır. Bu arada, benimseme üzerinde karmaşıklığın olumsuz bir etkiye sahip olduğu görüşü de desteklenmiştir. Bir başka deyişle sadelik, Türkiye pazarında giyilebilir cihazların kullanımı hassas ve kritik bir nokta olarak görülmektedir. Reddedilen faktörler ise izafi fayda, denenebilirlik ve gözlemlenebilirlikti. Sonuçların anlaşılması için çalışılan pazarın, örneğin Türkiye pazarının göz önünde bulundurulması ve giyilebilir sağlık izleme cihazlarının hala genç kabul edildiğinin bilinmesi gerçekten çok önemlidir . Bu nedenle, müşteriler bunu denemek bile istemeyebilir. Buna ek olarak faydalar hedef kitle açısından yeterince açık olmayabilir ve bu faydalar bazı nedenlerden dolayı anlaşılamayabilir. Bu nedenle, kullanıcının bu tür cihazları benimsemeyerek elde edeceği avantajların anlatılması çok önemlidir .
URI: http://hdl.handle.net/11547/5288
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10245577.pdf2.02 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.