Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/2467
Başlık: Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum
Yazarlar: Adal, Elif Ece
Çakıroğlu, Jale
Anahtar kelimeler: İlköğretim
Fen programı
Öğretmen algısı
Elementary
Science curriculum
Teacher’s perception
Yayın Tarihi: 2015
Yayıncı: İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Atıf: 1
Özet: Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 2006 Fen ve Teknoloji Programı’na ilişkin algılarını ve bu algıların programın içeriğiyle örtüşme düzeyini, programın uygulanma ve benimsenme düzeyinin daha iyi anlaşılması için ortaya koymaktır. 9 Fen ve Teknoloji öğretmeniyle derinlemesine mülakatlar yoluyla keşif odaklı niteliksel bir araştırma yürütülmüştür. Ego-tehdidi ile baş etmek için, veri toplama aracı olarak oyun etkinliği adı verilen görece yeni bir teknik geliştirilmiştir. Toplanan veri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin programı uygulamak için çaba sarf ediyor olmalarına rağmen, programı dikkatli bir şekilde incelememelerinden kaynaklı olarak, bu çabalarının boşa gittiğini göstermektedir. Aynı yöntem ile değişen Fen ve Teknoloji Programına ilişkin öğretmen algıları da incelenecektir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2467
ISSN: 2149-5438
Koleksiyonlarda Görünür:Eğitim Fakültesi Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Eğitim Fakültesi Sayı 1_p094-123.pdf668.09 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.