Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/2467
Title: | Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum |
Authors: | Adal, Elif Ece Çakıroğlu, Jale |
Keywords: | İlköğretim Fen programı Öğretmen algısı Elementary Science curriculum Teacher’s perception |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | 1 |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 2006 Fen ve Teknoloji Programı’na ilişkin algılarını ve bu algıların programın içeriğiyle örtüşme düzeyini, programın uygulanma ve benimsenme düzeyinin daha iyi anlaşılması için ortaya koymaktır. 9 Fen ve Teknoloji öğretmeniyle derinlemesine mülakatlar yoluyla keşif odaklı niteliksel bir araştırma yürütülmüştür. Ego-tehdidi ile baş etmek için, veri toplama aracı olarak oyun etkinliği adı verilen görece yeni bir teknik geliştirilmiştir. Toplanan veri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin programı uygulamak için çaba sarf ediyor olmalarına rağmen, programı dikkatli bir şekilde incelememelerinden kaynaklı olarak, bu çabalarının boşa gittiğini göstermektedir. Aynı yöntem ile değişen Fen ve Teknoloji Programına ilişkin öğretmen algıları da incelenecektir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/2467 |
ISSN: | 2149-5438 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Dergisi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Eğitim Fakültesi Sayı 1_p094-123.pdf | 668.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.