Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2394
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSeki, Abdullah-
dc.date.accessioned2019-06-01T10:25:41Z-
dc.date.available2019-06-01T10:25:41Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2394-
dc.description.abstractKlinik psikoloji ve psikoterapi, psikoloji biliminin önemli bir uygulama alanıdır. Ruh sağlığı sorunu yaşayan bireyler; psikoterapi tedavisini, hastalığın nüks ihtimalinin düşük olması ve yan etkisinin olmaması nedeniyle talep edebilmektedirler. Son elli yıl içinde psikoterapi ekollerinde hızlı bir artış söz konusu olmuştur. Yapılan önemli meta-analizlerde Kısa Süreli Dinamik Psikoterapinin (KSDP) tedavide önemli başarılar sağladığı kanıtlanmıştır. Dinamik ve farklı psikoterapi uygulamalarını içeren KSDP’nin ülkemizde yaygınlaşmasının önemli olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, Türkiye’de KSDP Eğitim Programı kursiyer ve psikoterapist görüşleri çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma metodolojisinde durum çalışmasına göre dizayn edilmiş olup, kursiyer ve psikoterapistlerin görüşleri yarıyapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak kodlar, alt tema ve temalar oluşturulmuştur. Doğrudan alıntılar ile tablolaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda, KSDP eğitim programı ile ilgili olarak; hedeflerin gerçekleştirme düzeyi, eğitim programının içeriği, ortam, dokümantasyon ve materyal, süpervizyon ve öğretim stratejileri ana temalarında görüşler ortaya çıkmıştır. Psikoterapist görüşleri bağlamında ise tedavide etkili olması, uygulama protokolü/çerçevesi, klinik müdahale tercihleri/biçimleri, yetkinlik ve yeterlik, hastanın iyi olma süreci, sonlandırma temalarına ulaşılmıştır. Katılımcılar eğitim programının vaka örneklerini, psikoterapi uygulamalarını, psikoterapist eylemleri ve deneyimlerini içerecek şekilde organize edilmesi gerektiğini, eğitim ortamı, eğitim dokümantasyonu ile kullanılan eğitim araç ve teknolojilerinin buna uygun hazırlanması gerektiğini, KSDP’nin oldukça etkili olduğunu, etkili olmasında dinamik psikoterapi ağırlıklı ve danışanın ihtiyacına göre integratif uygulamaları içermesinin, terapötik ittifaka, transferansa ve yeni deneyime odaklanılmasının etken olduğunu, psikoterapide kalma oranının yüksek olduğunu belirtmişlerdir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKısa Süreli Dinamik Psikoterapitr_TR
dc.subjectEğitim Programıtr_TR
dc.subjectPsikoterapitr_TR
dc.subjectEtkliliktr_TR
dc.subjectDurum Çalışmasıtr_TR
dc.subjectTime Limited Dynamic Psychotherapytr_TR
dc.subjectCurriculumtr_TR
dc.subjectPsychotherapytr_TR
dc.subjectEffectivenesstr_TR
dc.subjectCase Studytr_TR
dc.titleTÜRKİYE’DE KISA SÜRELİ DİNAMİK PSİKOTERAPİ EĞİTİM PROGRAMININ İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolClinical psychology and psychotherapy are important areas of application of psychology. Individuals who have a mental health problem; psychotherapy treatment because of the low probability of recurrence of the disease and the absence of side effects. Within the last fifty years there has been a rapid increase in the psychotherapy schools. In key meta-analyzes made, it has been proven that Time Limited Dynamic Psychotherapy (TLDP) has achieved significant success in treatment. It can be said that the dissemination of the TLDP, which includes dynamic and different psychotherapy practices, is important in our country. In this research, TLDP Training Program participants were examined in the framework of psychotherapists in Turkey and opinions. The research was designed according to the case study in the qualitative research methodology and the opinions of the trainees and psychotherapists were taken with the semi-structured interview form. The obtained data were subjected to content analysis and codes, sub-themes and themes were created. Directly quoted with quotations. As a result of the research, regarding the TLDP training program; the level of achievement of the objectives, the content of the training program, the environment, the documentation and materials, the supervision and the teaching strategies. In the context of the psychotherapist's views, the themes of effectiveness in the treatment, application protocol / framework, clinical intervention preferences / forms, competence and competence, patient's wellbeing, termination themes have been reached. Participants should be prepared to include case examples of the training program, psychotherapy practices, psychotherapist actions and experiences, education environment, training documentation and educational tools and technologies used accordingly, TLDP is very effective, dynamic psychotherapy, the inclusion of integrative practices, the focus of therapeutic alliance, transference, and new experimentation is high, and the rate of stay in psychotherapy is high.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber268tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
515658.pdf3.47 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.