Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2238
Title: THE EFFECT OF READING NOVELS ON IRAQI EFL LEARNERS, VOCABULARY KNOWLEDGE AND READING COMPREHENSION ABILITY
Authors: Al-Bajalan, Nabard Fouad Ghareeb
Keywords: Roman Okuma
İletişim Standartları
Okuma Anlama
Roman dışı
Reading Novels
Communicative Standards
Reading Comprehension
Non novels
Issue Date: 2017
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Çalışmam, Süleymaniye Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümündeki altmış beş öğrenci arasında, roman okumanın İngilizce öğrenmeye (EFL) etkisini incelemi ştir. Katılımcılar, her iki cinsiyete mensup (39 erkek ve 21 kadın) iki grup (kontrol ve deney grubu) halindeydi. Tamamı üçüncü sınıf öğrencileriydi: katılım öncesinde iki sene edebiyat öğrenimi görmüşlerdi. Roman okumanın dil öğrenimine etkisini belirlemek için, seviye tespiti, kelime bilgisi ve okuma anlama testlerinin yapılması gerekliydi. Bunun için kelime bilgisinde Rosetta Stone yazılımı ve okuma anlamada ise Tell Me More yazılımı kullanılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki; hem kontrol hem deney grubu için, test öncesi 15.16 ve test sonrası 17.03 puan ortalaması alarak, dil öğreniminde daha yüksek kelime bilgisi tespit edilmiştir. Sonuçlar ayrıca, her iki grup arasında kelime bilgisi açısından istatistiksel olarak önemli bir fark yokken, test sonrasında istatistiksel olarak önemli bir fark ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, okuma anlamadan hem kontrol hem deney grubu için 14.30 ortalama varken, test sonrasında 17.03 ortalama ile daha yüksek okuma anlama puanı olduğunu göstermiştir. Bir kez daha, her iki grup arasında okuma anlama açısından istatistiksel olarak önemli bir fark yokken, test sonrasında okuma anlamada istatistiksel olarak önemli bir fark ortaya çıkmıştır. Okuma anlama ile kelime bilgisi arasındaki ilişkiyi tespit etmek için korelasyon analizi yapılmıştır. Her iki grupta da, sonuçlar İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmede, öğrencilerin okuma anlamaları ile kelime bilgisi arasında eşlemeli ilişki olduğunu göstermiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2238
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481900.pdf1.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.