Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/2173
Başlık: SOCIAL MEDIA AND ADVERTISING AS A MARKETING TOOL IN BUSINESS
Yazarlar: Mammadli, Afag
Anahtar kelimeler: Sosyal medya
Reklam
Pazarlama
Tüketici ve müşteri
Social media
Advertising
Marketing
Consumer
Costumer
Yayın Tarihi: 2016
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Çalışma teorik ve ampirik bölümden oluşturulmuştur. Teorik kısımda, reklam, sosyal medya uygulamaları ve pazarlama kanallarının rolü açıklanmaya çalışılmıştır. Niteliksel yaklaşım uygulanan ampirik kısımda ise, geleneksel pazarlama iletişimin yanı sıra, önemli ölçüde sosyal medya uygulamalarını da kullanan FLO ve Ayakkabı Dünyası şirketlerinin çalışma süreci incelenmiştir. Araştırmanın temel amacı, pazarlamada iletişim aracı olarak kullanılan sosyal medya uygulamaları ve reklamın avantajlarını ve sosyal medyanın araştırma hedefi olarak belirlenen FLO ve Ayakkabı Dünyası şirketleri üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Diğer bir yaklaşım, şirket imajı için birincil pazarlama iletişim yöntemi olarak sosyal medya ya da geleneksel medya kanallarının hangisinin daha önemli olup olmadığını değerlendirmektir. Böylece, ele alınan çalışmadaki bu konu üzerine şirketin perspektifi bakımından odaklanmaya çalıştım. Araştırma, şirketin sadece sosyal medya kullanımı ve reklam üzerine odaklanmış olup, şirketlerin uluslararası ve diğer faaliyetleri araştırma dışındadır. Bu çalışmanın sonucunda şu söylenebilir ki, günümüzdeki şirketlerin çağdaş pazarlama iletişiminde sosyla medya ve reklam çok önemli bir unsurdur. Hatta soyal medya, günümüzdeki önemi dolayısıyla, önümüzdeki yıllarda çoğu şirketlerde birincil kanal olarak kabul edilebilir. Çünkü günümüzde bir pazarlama kanalı olarak internet ve özellikle sosyal medya, reform için potansiyel bir araç olarak sunulmaktadır. Bu araçlar, şirket ve ürünlerinin tanıtımı için çok etkili araçlardır. Şirketler geleneksel pazarlama kanallarına göre, sosyal medya uygulamaları ile daha kısa vadede hızlı, yeni ve büyük hedef kitlelerine ulaşması mümkündür. Son pazarlama çalışmalarında bu durum (sosyal medya kullanımı), Türkiye’de günlük yaşamın bir parçası haline gelmesi beklenmektedir. Her iki şirket de son yıllarda pazarlama iletişim yöntemlerinin ne kadar çok hızlı gelişmeye başladığının farkında olmaya başlamıştır. Özellikle, internet, sosyal medya ve reklam FLO ve Ayakkabı dünyası için pazarlama aracı olarak ‘daha görünür ve etkili’ bir iletişim haline gelmiştir. Ayrıca, ürün (ve fiyatları) hakkında tüketicinin uzmanlaşması, yüksek bilgi ve enformasyon akışının sonucunda artmaya başlamıştır. Bu nedenle, her iki şirketin sadece geleneksel satış ve pazarlama süreçlerine dayalı olarak sınırlı kalmasının yararlı olmadığını söyleyebiliriz.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2173
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
469734.pdf2.59 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.