Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/2148
Başlık: ON THE EFFECT OF MIND MAPPING ON READING COMPREHENSION SKILLS OF IRAQI ESP LEARNERS
Yazarlar: Anwar Hasan, Hasan
Anahtar kelimeler: Anlamlı öğrenme
Zihin haritalama
Okuduğunu anlama
ESP öğrenenler
Meaningful learning
Mind mapping
Reading comprehension
ESP learners
Yayın Tarihi: 2017
Özet: Son 20 yıl içinde görsel oranizatörler(zihin haritalama)gibi kullanarak ingilizce öğrenim ve öğretim en geniş teknik alanlardan biri olmuştur . Çalışmada ingilizce okuma anlama öğretiminin teknik olarak zihin haritalama tekniği kullanmanin öğrenciler ESP etkisine odaklanmıştır. Katılımcılar 40 iraklı öğrenciden oluşmuş, Erbil teknik üniversitesi /Yonetim bölümünden rastgele olarak seçilmişler. İki farklı grupa bölünmüşler; zihin haritalama metudu kullananlara deneysel grupu denir, geleneksel okuma anlama öğretmin şekli ise kontrol grupu deniyordu. Her grup 20 kişiden oluşuyordu, ve onların yaşları 18-19 arasındaydı, 19 erkek ve 21 kadına bölünmüş. Araştırma başlangıcında okuma anlama kabiliyeti kiyaslamak için öntest yapılmış. Sonra, 12 haftaya işlem verilmişti, ondan sonra deneysel grupta olumayı anlama kabiliyeti öntest sonuçlara göre artmış olup olmadığını bilmek için bitirme testi yapılmıştır. Sonuçta, bulgular istatisksel olarak deneysel ve kontrol grupları arasında bitirme testinde okuma anlama alanında anlamlı bir farklılık göstermişti. Böylece, zihin haritalama okuma anlama öğretiminde ESP için yaralı olduğu kanıtlanmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2148
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
454512.pdf1.4 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.