Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/2144
Başlık: YEREL YÖNETİMLERDE HALKIN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME FAALİYETLERİ
Yazarlar: Köksal, Sahre
Anahtar kelimeler: Yerel Yönetimler
Hayat Boyu Öğrenme
Halk Eğitimi
Local Governments
Life Long Learning
Public Education
Yayın Tarihi: 2017
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Özet: Halk eğitimi merkezlerinin kuruluşu ve amaçları, Türkiye genelinde var olan halk eğitim merkezi sayısı, merkezlerde ne tür kursların açıldığı, katılımcıların kurs sonunda elde ettikleri sertifikaların kendilerine ne gibi bir fayda sağladığı, sertifikaların içeriği, daha çok kimlerin ne tür kurslara ilgi gösterdiği (ev hanımı, memur, öğrenci vs. açısından), eğitimlere başvuru için izlenilecek yolları hizmet alanların ne kadar bildiği, son yıllarda Halk Eğitim Merkezleri’nde ne tür düzenlemeler yapıldığı ve ne tür çalışmalar yapıldığı ve halkın eğitiminde yerel yönetimler ve birlikte HEM ‘lerin etkinliği ve yeterliliğini ölçmeye çalışan bir çalışma sunulmuştur. Yerel yönetimlerin halkın eğitimini planlarken kitleleri, hayat boyu öğrenme çerçevesinde değerlendirmesi gerekliliği ve birçok hassasiyeti içine alan ciddi planlamalar yapmasının HBÖ içindeki rolünün ne derece önemli olduğunun fark edilmesi de araştırmanın içinde verilerle gösterilmiştir. Yerel yönetimler ve HEM ‘lerin HBÖ içinde çok ciddi misyonlar yüklenmiş olduğu da kaçınılmaz bir görüştür. Okuma- yazma bilmeyen her vatandaşın özellikle; kadınların ve genç kızların buluşma noktası olan yetişkin eğitimi merkezlerinin, zaman değerlendirmek, psikolojik rehabilitasyon sağlamak, sosyalleşmek isteyen; 7’den 77’ ye her yaşta insanın aynı öğrenme ortamlarında buluştuğu vazgeçilmez öğrenme ortamları olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırma, Yerel Yönetimlerde Halkın Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme çalışmalarının günümüzdeki gidişatı açısından çok önemli olduğunu ve bu çalışmaların HEM’ler ile işbirliği halinde yapılacak olursa daha ciddi ve süreklilik arz eden eğitimler olacağı konusuna dikkat çekmek üzere yapılmıştır. Araştırmada, ülkemizde yerel yönetimlerce yapılan yetişkin eğitimlerinin siyasal yaptırımlar ve politik duruşlardan etkilendiği, yetersiz ve istikrarsız olduğu ve HEM’lerin aktif çalışmalarının bu faaliyetlerin ardında sessiz sedasız yürütülürken fark edilmediği ve gereken değeri görmediği düşüncesine de vurgu yapılmıştır. Araştırma tecrübe edilen ve gözlemlenen faaliyetler, istatistikler ve anketler ile desteklenmiş ve beklenen sonuç gözlemlenmiştir. Bu araştırma sırasında gerçekte yapılan eğitimlerin birçoğunun günübirlik tüketildiği ve hedefi uzun vadede geri dönüşümü olan çalışmalarla vatandaşın asıl beklentilerinin sistemin istekleriyle çatıştığını ve Yetişkin eğitiminde yerel yönetimlerin belli büyük nüfuslu bölgeler hariç pek de etkili olmadığı görülmüştür. Bulgular, Yerel Yönetimlerin Hayat Boyu Öğrenme faaliyetlerini hakkıyla yaptığını ve halkın eğitimi için STK ‘lar dâhil tüm kurum ve kuruluşların elbirliği ile çalışmalar yapması gerektiği görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2144
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
454507.pdf2.54 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.