Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKapıcı, Serdar-
dc.date.accessioned2019-05-14T11:56:59Z-
dc.date.available2019-05-14T11:56:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1925-
dc.description.abstractOkullarda hem öğretmenler arasında hem de idareciler arasında çatışmalar yaşanabilmektedir. Fakat yaşanan bu çatışmaların mümkün olduğu kadar etkili şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Bu aşamada eğitim kurumlarının sağlıklı bir şekilde eğitim vermeye devam edebilmesi için kullanılan yöntemlerin çatışmalara etkili çözümler sunması gerekmektedir. Bu çalışmada öğretmenlerin yaş grupları, kıdemleri, öğrenim durumları, medeni durumları, cinsiyetleri, çatışma sebebi olabilecek olası durumları incelenmiştir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılının ilk döneminde İzmir ili Balçova ilçesinde bulunan ilköğretim kurumlarında görevli 301 öğretmenle yürütülmüştür. Çalışmada, Gümüşeli (1994) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan “Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği’nden” (Rahim Organizational Conflict Invertory) yararlanılmıştır. Sonuç olarak, İzmir ili için araştırılan literatürlerde yapılan böyle bir çalışmaya rastlanmamıştır. Balçova ilçesinde görevli olan öğretmenlerin yaş durumu % 40,9’u 41-50 yaş arasındadır. Yaşı daha genç öğretmenlere oranla tecrübeleri doğrultusunda yaşanabilecek yada yaşanan çatışmalara daha yumuşak tepkiler vermektedirler. Genel olarak çalışmanın sonucunda anlamlı bir sonuca ulaşılmamıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÇatışmatr_TR
dc.subjectÖrgütsel Çatışmatr_TR
dc.subjectEğitim Örgütleritr_TR
dc.subjectÇatışma Yönetimitr_TR
dc.subjectConflicttr_TR
dc.subjectOrganizational Conflicttr_TR
dc.subjectEducation Organizationstr_TR
dc.subjectConflict Managementtr_TR
dc.titleEĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: İZMİR BALÇOVA ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolBetween teachers and administrators in schools of both conflicts arise. But these conflicts experienced as much as possible needs to be managed effectively. At this stage of training institutions to provide training in a healthy manner in order to continue to provide effective solutions to the conflict of the methods used is required. In this study, teachers' age, seniority, education level, marital status, sex, possible situations that may cause conflict are examined. The study, the first period of the 2013-2014 academic year in schools located in Izmir Balçova 301 officers was conducted with the teacher. In this study, Gumuseli (1994), which adapted to Turkish by "Rahim Organizational Conflict of Scale" (Rahim Organizational Conflict invertorynize) were used. As a result, the province of Izmir investigated for such a study conducted in the literature was not found. Balçova age of teachers state that the officers 40,9% are between 41-50 years of age. Age compared to younger teachers in line with experience conflicts that may arise or have to give smoother response. In general a significant conclusions can not be reached as a result of study.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber95tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
407055.pdfTez dosyası2.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.