Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/1854
Başlık: | LİSE ÖĞRETMENLERİNİN MOTİVASYON DÜZEYİ VE MOTİVASYON DÜZEYİ İLE OKUL KÜLTÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ |
Yazarlar: | Dur, Burcu |
Anahtar kelimeler: | Okul kültürü Motivasyon Lise Eğitim İlişki The school culture Motivation High School Education Relation |
Yayın Tarihi: | 2014 |
Yayıncı: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Özet: | Bu çalışmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ile motivasyon ve okul kültürü arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma nicel bir çalışmadır ve tarama yöntemi ile anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul ili Avrupa yakası, örneklemi ise İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan 3 eğitim bölgesinden eşit şartlarda olmak üzere rastgele seçilen öğretmenler arasından gönüllülük esası temel alınarak belirlenmiştir. Veri toplama araçları uzman görüşü alınarak hazırlanmış kişisel bilgi formu, motivasyon ölçeği ve okul kültürü ölçeği kullanılmıştır. Motivasyon düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılan ölçek İnce (2003) tarafından, okul kültürü ölçeği ise Glaser, Zamanou ve Hacker (1987) tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen bilgilerin analizinde ise SPSS 16.0 programı kullanılmış ve frekans analizi, t Testi, ANOVA ve regrasyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Okul kültürü ile motivasyon arasında ilişki bulunmuştur. Ayrıca motivasyon ve okul kültürü ölçekleri puanlarına göre cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdem değişkenlerinde anlamlı fark bulunamamıştır. Ancak okul kültürü ölçeği temel alındığında yaş değişkenleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1854 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tezler -- Thesis |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
381449.pdf | Tez dosyası | 4.92 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.