Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtay, Aylin-
dc.date.accessioned2019-05-11T12:50:44Z-
dc.date.available2019-05-11T12:50:44Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1853-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin, okul yöneticilerinin uyguladığı çatışma yönetimi stillerine dönük algıları ile öğretmenlerin stres algılarının ilişkisini araştırmaktır. Aynı zamanda bu çalışmada öğretmenlerin, okul yöneticilerinin uyguladığı çatışma yönetimi stillerine dönük algıları ile öğretmenlerin stres algıları, öğretmenlerin çeşitli demografik özelliklerine göre karşılaştırılmıştır. İstanbul-Gaziosmanpaşa ilçesinde, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı, ilk ve ortaokullarında görev yapan 300 öğretmene “Örgütsel Çatışma Envanteri” ve Demografik Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS-15 bilgisayar istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin en çok tümleştirme çatışma yönetim stilini, daha sonra sırasıyla uzlaşma, ödün verme, kaçınma ve en az da hükmetme çatışma yönetim stilini kullandığı bulunmuştur. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre, okul yöneticilerinin tümleştirme, ödün verme, kaçınma ve uzlaşma çatışma yöntemini daha fazla kullandığını düşündükleri tespit edilmiştir. Kadın öğretmenler ise erkek öğretmenlere göre, okul yöneticilerinin hükmetme çatışma yönetimini daha fazla kullandığını düşünmektedirler. Kadın öğretmenler erkek öğretmenlere göre okul yöneticilerinin kullandığı tüm çatışma yönetim stillerinin kendileri üzerinde daha çok stres yarattığını düşünmektedirler. Öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin sergilediği hükmetme çatışma yönetim stilinin öğretmenler üzerinde oluşturduğu stres düzeyi ilkokul öğretmenlerinde ortaokul öğretmenlerine göre daha fazla bulunmuştur. Hükmetme çatışma stilini daha çok sergileyen okul yöneticileriyle çalışan öğretmenlerin ise çok yüksek stres düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÇatışma yönetimitr_TR
dc.subjectStrestr_TR
dc.subjectOkul müdürleritr_TR
dc.subjectİlk ve ortaokul öğretmenleritr_TR
dc.subjectConflict managementtr_TR
dc.subjectStresstr_TR
dc.subjectSchool directorstr_TR
dc.subjectPrimary and secondary school teacherstr_TR
dc.titleOKUL YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YÖNETİMİ STİLLERİNİN ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİYLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ: İSTANBUL İLİ GAZİOSMANPAŞA İLÇESİ ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe main purpose of this study was to investigate the relationship between the perceived conflict management styles that the school directors applied and the stress levels that the teachers experienced. In addition, the perceived conflict management styles that the school directors practiced and the stress levels that the teachers experienced were compared according to the teachers’ various demographic features. In 2013-2014 academic year, an “Organizational Conflict Inventory” and ‘Demographic Information Form’ were applied to 300 teachers working at primary and secondary schools in İstanbul at Gaziosmanpaşa district. The data was analyzed by using SPSS-15 Computer Statistics program. The results revealed that integration conflict management style was used mostly and compromise, avoidance, appeasement and commanding styles were used respectively by the school directors according to the teachers’ perception. It was also found that the school directors carried out integration, appeasement, avoidance and compromise conflict strategies mostly on female teachers according to male teachers. On the other hand, female teachers think that the school directors carried out domination and conflict strategies. Furthermore, compared to male teachers, female teachers think that all the conflict strategies that school directors apply make more stress on their behaviors. It was also found that the directors’ performed adjudication and dispute management styles that the teachers perceived lead high stress levels on primary school teachers more than secondary school teachers. The teachers who work with the school directors that apply dominated styles according to their perception would have high stress levels.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber121tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
381447.pdfTez dosyası2.27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.