Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/1841
Başlık: | ORTAOKUL BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYİ |
Yazarlar: | Çiçekli, Hamdi |
Anahtar kelimeler: | Eğitim ve Öğretim Teknolojileri Bilişim Teknolojileri Tutum Training and Instructional Technologies Information Technologies Attitude |
Yayın Tarihi: | 2014 |
Yayıncı: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Özet: | Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini eğitim ortamında kullanma durumlarını ve öğretmenlerin bu araçlara olan tutumlarını belirlemektir. Bu araştırmanın problem cümlesi, “Ortaokul branş öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanma düzeyleri nasıldır?” olarak belirlenmiştir. Araştırmada nicel verilerinin analizi SPSS 16,0 paket programı ile yapılmış ve veriler frekans, ortalama, standart sapma, One-Way Anova ve t-testi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin bilişim teknolojileri araç gereçlerine karşı olumlu bir tutum sergiledikleri gözlenmiştir. Bilişim teknolojileri araçlarının eğitim ortamında kullanılması sayesinde öğrencilerin ilgi ve dikkatlerinin arttığı ve öğrenmede kalıcılığın daha fazla olduğu belirtilmektedir. Aynı zamanda öğrenmenin kolaylaştığı, öğrencileri yaratıcılığa sevk ettiği ve farklı bakış açıları kazandırdığı vurgulanmıştır. Eğitimde görsellik ve işitsellik sağlayarak öğretimi zenginleştirdiği ve öğrenciler tarafından kavranması zor ve karmaşık olan konuları işlemek için öğretmenlere büyük kolaylıklar sağladığı görülmüştür. Bilgisayar yazılımlarını aktif bir şekilde kullanan öğretmenler bilgisayardan korkmamakta ve eğitim ortamında da kullanmaktan çekinmemektedirler. Ancak okulların alt yapısının bilgisayar ve internet kullanımına uygun yapılmadığı da araştırma sonucunda tespit edilmiştir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1841 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tezler -- Thesis |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
376754.pdf | Tez dosyası | 4.67 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.