Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelebi, Tamer-
dc.date.accessioned2019-05-08T08:37:32Z-
dc.date.available2019-05-08T08:37:32Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1771-
dc.description.abstractĠnsanın eğitilmesi, en ilkel topluluklardan baĢlayarak modern toplumlara kadar üzerinde en çok durulan konuların baĢında gelmektedir. Gelecek nesillerin eğitilmesi tüm toplumların baĢlıca amacıdır. Günümüzde teknolojinin çok hızlı geliĢmesi, bilim alanındaki ilerlemeler eğitimin önemini daha da arttırmıĢtır. Eğitime daha çok yatırım yapılmaya ve kaynak ayrılmaya baĢlanmıĢtır. Bu anlamda eğitim yöntemleri daha çok sorgulanmaya baĢlanmıĢtır. BaĢarısızlığın nedenlerini saptamaya yönelik çalıĢmalar da hız kazanmıĢtır. Öğrenci baĢarısı, eğitim programlarının tek amacı durumundadır. Okul baĢarısı öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiĢ hedeflere ulaĢmada göstermiĢ olduğu ilerlemedir. Öğrencinin baĢarısı üzerinde etkili olan birçok değişken bulunmaktadır. Bu değişkenler hemen hemen tümüyle fiziksel, psikolojik, sosyal durum ve çevresel koşullarla ilgili olmakta, öğrencinin durumunu, dolayısıyla başarı düzeyini olumlu ya da olumsuz etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, adı geçen değişkenlerin aynı sınıfta okuyan 5 – 7 yaş grubu üzerindeki etkileri incelenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectÖğretimtr_TR
dc.subjectDers Başarısıtr_TR
dc.subjectÖğrenci Başarısıtr_TR
dc.subjectOkul Başarısıtr_TR
dc.subject5-7 Yaş Grubutr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectSchoolingtr_TR
dc.subjectClass successtr_TR
dc.subjectStudent successtr_TR
dc.subjectSchool successtr_TR
dc.subject5-7 Age Grouptr_TR
dc.titleAYNI SINIFTA EĞİTİM GÖREN 5-7 YAŞ GRUBU 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERS BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolHuman education has been a major subject throughout human history starting from the early primitive stages to modern ages. Educating future generations has been the main concern of all communities. Recent developments in technology and science also contribute to the importance of education. As a result, investments on education have increased and more sources are being allocated to this subject. In this field, systematic of education have started to be questioned much more carefully. Moreover, the researches carried out to identify the reasons of failure in education have increased recently. Therefore student success has turned out to be one of the most important goals of education programs. In relation to this concept, school success is determined with the combination of achieved results of students, class and lesson. There are many variables behind the subject of student success. Most of these variables are related to physical, psychological and environmental circumstances. Due to these variables, student success has been effected either in a positive or negative manner. As a result, the effects of the mentioned variables on 5-7 age students in the same class are discussed in this survey.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber85tr_TR
dc.identifier.bibliographictagÇELEBĠ Tamer, “Aynı sınıfta eğitim gören 5-7 yaĢ grubu 1.sınıf öğrencilerinin ders baĢarılarının değerlendirilmesi”, Yüksek lisans tezi, Ġstanbul, 2013.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
353344.pdfTez Dosyası1.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.