Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/1762
Başlık: DERSHANE EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTEYE YERLEŞMEDEKİ ETKİSİNİN VERİ MADENCİLİĞİ İLE İRDELENMESİ
Yazarlar: Hatipoğlu, Bünyamin
Anahtar kelimeler: Veri Madenciliği
Algoritma
Dershane
Üniversiteye Yerleşme Durumu
Literatür
Data Mining
Algorithm
Private/Foundation Education Institutions
University Enrollment
Literature
Yayın Tarihi: 2013
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Özet: Bu çalışmanın amacı farklı veri madenciliği modelleri kullanarak, öğrencinin dershanede aldığı eğitim programına göre katılım süresi, branş dersleri parametrelerine göre üniversiteye yerleşme durumlarını irdelemek, sonuç ve önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla, son yıllarda geniş kullanım alanı olan “veri madenciliği” yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Veriler genel olarak ve ayrı ayrı bazı kümeler halinde incelenmekte ve gerekli sonuçlar çıkarılmaktadır. Birinci bölümde tez’ in amacından ve literatürde bu tip bir çalışma üzerine yapılan araştırmalar hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki yerinden bahsedilmektedir. Üçüncü bölümde veri madenciliği hakkında detaylı bilgiye, kullanılan algoritmalara ve yapılan çalışmalara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde tez çalışmasında kullanılan uygulama araçlarından bahsedilmiştir. Beşinci bölümde uygulama sonucu elde edilen bilgiler analiz edilmiş ve elde edilen bulgular, sonuç ve önerilerde bulunmaya önemli katkı sağlamıştır. Tezin sonuç bölümünde veri madenciliğinin kullanım gereksiniminden, dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki durumu ve öğrencilerin üniversiteye yerleşme durumuna etki eden faktörlerden bahsedilmekte ve hangi modellerin hangi alanlarda kullanılabileceği önerilmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1762
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
329416.pdfTez Dosyası2.1 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.