Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/1370
Başlık: | SOSYAL AĞLARDAN EĞİTİM DÜZEYİ TAHMİNİ |
Yazarlar: | Babayi, Rudi Miran |
Anahtar kelimeler: | Sosyal Ağlar Veri Madenciliği |
Yayın Tarihi: | Mar-2018 |
Yayıncı: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
Özet: | ÖZET Bu çalışmada sosyal ağlardan kullanıcıların eğitim düzeylerinin tahmin edilmesi konusu ele alınmıştır. Sosyal ağlara ait verilerden farklı bilgiler çıkarılmasına ihtiyaç duyulma nedenleri, çok değişik gerekçelere dayanabileceği gibi güvenlik ve ekonomik gerekçeler bunlardan ön plana çıkanlardır. Sosyal ağlar üzerine veri madenciliği (özellikle fikir madenciliği) yöntemi ile yapılan çalışmalar bilhassa yabancı literatürde oldukça yaygınlaşmaktadır. Ancak bu konu üzerine Türkçe literatürde yapılan çalışma sayısı artsa da yeterli olmadığı değerlendirilmektedir. Bu çalışmada yapılan analiz neticesinde Twitter kullanıcılarının eğitim düzeyleri hakkında bulgulara ulaşılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise ulaşılan bu bulgulardan hareketle bir değerlendirme yapılarak, gelecekte yapılacak benzer çalışmalar için bu çalışmadan elde edilen tecrübeler tavsiye niteliğinde paylaşılmıştır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1370 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tezler -Thesis |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
SOSYAL AĞLARDAN EĞİTİM DÜZEYİ TAHMİNİ.pdf | Yüksek Lisans Tez Dosyası | 2.24 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.