Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/11226
Başlık: OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ (5-6 YAŞ) DİSLEKSİ RİSKİ OLAN ÇOCUKLARA BEDEN PERKÜSYONU (RİTİM) EĞİTİMİ ARACILIĞIYLA YÖN/MEKÂN KAVRAMLARI ÖĞRETİMİ
Yazarlar: YILMAZ, Aslı
Yayın Tarihi: 2024
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Özet: Eğitim sürecinin hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi her geçen gün artış gösteren okullaşma oranlarından anlaşılmaktadır. Bu doğrultuda okul öncesi dönemde eğitim ele alındığında, özellikle kadınların iş hayatına atılmalarının etkisiyse okul öncesi eğitimine yönelik ilgide artış görülmüştür. Okul öncesi dönemde okullaşmayla beraber öğrenme güçlüğü tanısı olan çocukların varlığından erkenden haberdar olunmaya başlanmış ve öğrenme güçlüğü tanısı günden güne artış göstermiştir. Bu denli yaygın olan bu güçlüğün özel çocukların yetersiz kaldığı alanlarda öğrenmelerini ve hayatlarını kolaylaştırarak, kalıcı kılacak yollar aranmış ve çeşitli yöntemler denendiği görülmüştür. Disleksi riski olan çocukların yaşadığı öğrenme zorluklarının ve yön algılarının normal düzeyde gelişim gösteren çocuklarınkine göre daha zayıf olduğu bilinmektedir. Yaşadıkları bu güçlüklerle beraber müziğin özel gereksinimli çocukların eğitimindeki olumlu etkileri göz önünde bundurulduğunda bu alandaki eğitim yöntem ve tekniklerin çeşitlendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı disleksi riski olan 5-6 yaşlarındaki çocuklara BEPRE (beden perküsyonu (ritim) eğitimi) yoluyla yön/mekân kavramları öğretimidir. Araştırma kapsamında nicel araştırma yöntemi deneysel desenlerden tek denekli denekler arası çoklu başlama deseni kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örneklem yönteminden homojen örneklem yöntemi kullanılarak çalışılmış olup beş çocuk araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçlarını, Demografik Bilgi Formu, Değerlendirme Formu, Uygulama Gözlem Formu, Sosyal Geçerlilik Soruları Formu, Veli İzin Formları oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde ilk olarak çocukların demografik bilgilerine ulaşmak adına Demografik Bilgi Formu ve çalışmayı gerçekleştirmek adına Veli İzin Formu ile veriler toplanıp gerekli izinler alınmıştır. Bu formlar araştırmacı tarafından oluşturulan etik kurul onayı alınmış iv formlardır. Tek denekli denekler arası çoklu başlama deseni, başlama, uygulama ve izleme düzeyleri oturumlarında oluşmaktadır. Oturumlarda veri toplamak amacıyla Uygulama Gözlem ve Değerlendirme Formları kullanılmıştır. Yönteminin güvenirlilik ve geçerliliğini test etmek için kalıcılık testi Sosyal Geçerlilik Soruları Formuyla veriler toplanmış ve kaydedilmiştir. Araştırmada uygulamacı dışında üç gözlemci çocukların sınıf öğretmelerinden oluşmaktadır. Kaydedilen veriler gözlemciler tarafından izlenerek gerekli notlar alınmış ve çalışmanın güvenirliliği sağlanmıştır. Veri analizi, grafikleştirilmiş verilerin görsel analizi yoluyla yapılmıştır. Çizgi ve sütün grafiği haline getirilen verilere bulgular kısmında yer verilerek grafiklerin yorumlanmasıyla aktarılmıştır. Elde edilen başlama, uygulama ve izleme düzeyi oturumları sonunda yapılan değerlendirmeler sonucunda elde edilen verilere bakıldığında gözle görülür farkların olduğu anlaşılmıştır. Bu araştırmada disleksi riski olan çocukların beden perküsyonunu (ritim) yöntemi kullanılarak yapılan yön/mekân kavramı öğretimi, eğitim sürecinde aktif olmalarıyla beraber istekli katılım sağladıkları görülmüş olup öğrenmelerine ve kalıcılığına olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11226
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10625634.pdf1.15 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.