Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/11224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFİLİZ, Esin-
dc.date.accessioned2024-03-11T08:12:40Z-
dc.date.available2024-03-11T08:12:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/11224-
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeyleri ile çocuk haklarına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın ikincil amacı ise okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeylerinin ve çocuk haklarına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler ele alınarak incelenmesidir. Belirtilen amaçlara ulaşabilmek için nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Kişisel Bilgi Formu, Çocuk Haklarına İlişkin Tutum Ölçeği (ÇHTÖ) ve Asıl Form Schutte Duygusal Zeka Ölçeği–33-Tr kullanılmıştır. Araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz döneminde İstanbul ilindeki üniversitelerin okul öncesi öğretmenliği bölümünde eğitim gören 370 öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Tüm katılımcılara araştırma kapsamında kullanılan ölçekler yüz yüze olacak şekilde uygulanmıştır. Toplanan veriler betimsel istatistik analizleri, Kruskal-Wallis H testi, Mann-Whitney U testi ve Spearman Korelasyon analizi yapılarak alt problemler yanıtlanmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının, çocuk haklarına yönelik tutumlarının ve duygusal zekâ düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeyleri yaş ve sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumları yaş ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık görülmediği fakat Çocuk Hakları Sözleşmesi’ni okuma durumlarına ve çocuk haklarına ilişkin eğitim alma durumlarına göre anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada son olarak okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumları ile duygusal zekâ düzeyleri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.titleOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİ İLE ÇOCUK HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10624464.pdf835.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.