Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10467
Başlık: DENEYİMLİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SOSYOBİLİMSEL KONULARIN ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yazarlar: GÜVENCE, Kübra Ezgi
Yayın Tarihi: 2022
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu çalışmanın amacı deneyimli okul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konuların öğretimine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktadır. Bu çerçevede nitel araştırma yöntemlerinden olan temel nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Karabük ilinde devlet anaokulları ve anasınıflarında görev yapan sekiz okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, en az altı en çok 11 yıllık meslekî deneyime sahip okul öncesi öğretmenleridir. Araştırmanın verileri toplamda 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme formundaki sorular uzman görüşleri ve pilot uygulama sonrasında nihai hale getirilmiş ve katılımcı okul öncesi öğretmenleriyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Bireysel, uygun ortamlarda ve uygulama bölünmeyecek şekilde gerçekleştirilen görüşmeler yaklaşık 30-40 dakika sürmüştür. Bunun ardından katılımcılardan elde edilen sözel veriler yazılı kayda alınarak analiz sürecine geçilmiştir. Veriler, sürekli karşılaştırma yöntemi ve tümevarımsal içerik analizi aracılığıyla analiz edilmiştir. Bu şekilde, katılımcı öğretmenlerin görüşme sorularına verdikleri yanıtlardan önce kavramlara sonrasında ise temalara ulaşılmıştır. Ulaşılan kavram ve temalar uygun doğrudan alıntıların da yardımıyla yorumlanmıştır. Veri analizleri sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin sosyobilimsel konulara aşina olmadıkları ortaya çıkmıştır. Katılımcıların sosyobilimsel konuların tanımı ve sosyobilimsel konu temelli öğretim ile ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenleri sosyobilimsel konuların öğretimine ilişkin olarak deneyle öğretim, gösterip yaptırma, analoji gibi öğretim teknik ve yöntemlerine daha sık başvurma eğilimindedirler. Ayrıca sosyobilimsel konu temelli öğretimin yapısına uygun olan argümantasyon ve müzakere gibi yöntemlere ise daha sınırlı bir bakış açısı içindedirler. Ulaşılan sonuçlar, mevcut literatür temelinde derinlemesine tartışılmış ve bu yönde gerekli öneriler verilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10467
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10518495.pdf1.23 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.