Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10432
Başlık: PROJE İMAM HATİP LİSELERİNE FARKLI ORTAOKULDAN GELEN ÖĞRENCİLERİN ARAPÇA DERSİNE İLGİLERİ
Yazarlar: CEYLAN, Şerife
Yayın Tarihi: 2022
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Arapça yaklaşık 23 ülkede 300 milyonu aşkın kişi tarafından konuşulan Birleşmiş Milletlerin altıncı resmi dilidir. Ülkemizde yabancı dil olarak da İngilizceden sonra en yaygın ikinci dil Arapça olmaktadır. Özellikle 21.yüzyılda Arap dünyasının elde ettiği ekonomik ve stratejik öneme paralel olarak, Arapça eğitim ve öğretime verilen önemde artmıştır. Bu çalışmamızda akademik ve sosyal alanda başarıları ile ön plana çıkan Proje İmam Hatip Liselerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerinin Arapça dersine karşı ilgileri araştırılmıştır. Bu araştırma örneklemi, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar Proje İmam Hatip Lisesinde eğitim gören 390 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir. Araştırma sürecinde toplanan veriler, normal dağılım gösterdiği için parametrik testler kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin toplanması için öğrencilere “Arapça Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. Likert yapılı ölçeğin güvenirlik düzeyinin belirlenmesi için Cronbach’s Alpha analizi yapılmış, ölçeğin güvenirlik katsayısının alt faktörlerde 0.72 ile 0.87 arasında değiştiği ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul imam hatip ve normal ortaokuldan gelen öğrencilerin Arapça dersine karşı tutumlarının aynı olduğunu istatistiksel bilgilerle ortaya konulmuştur
URI: http://hdl.handle.net/11547/10432
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10510808.pdf1.56 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.