Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10242
Başlık: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI İLE YALNIZLIK VE KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Yazarlar: DAĞLI, Fatma
Yayın Tarihi: 2022
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Teknolojinin hızlı değişimiyle beraber, günümüz toplumunda sosyal medya kullanımı farklı bir boyuta ulaşmıştır. Sosyal medyaya erişim için kullanılan araç ve uygulamalar, çeşitli nedenlerden dolayı kullanıcılar tarafından rağbet görmektedir. Sosyal medya kullanım yoğunluğunun artmasıyla, sosyal hayattan uzaklaşılarak yalnızlık yaşanabilmektedir. Kendi ile baş başa kalan birey, yalnızlığın nedenini ve çözümünü anlamlandıramadığında kaygı yaşayabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin; sosyal medya bağımlılığı ile yalnızlık ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesini sağlamaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul’da bulunan üniversitelerin, lisans düzeyinde öğrenim gören 424 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılardan veri elde etmek için “Kişisel Bilgi Formu”, “Sosyal Medya Bağımlılığı-Yetişkin Formu”, “UCLA Yalnızlık Ölçeği”, “Durumluk Kaygı Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırmanın analizleri için; Pearson Korelasyon Analizi, Bağımsız Örneklemler için T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Regresyon Analizi kullanılmıştır. Analizler sonucu, üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı düzeyi arttıkça yalnızlık ve durumluk kaygı düzeylerinin de artış gösterdiği bulunmuştur. Sosyal medya bağımlılığı alt boyut puanları ile yalnızlık ve durumluk kaygı puanlarının pozitif yönde zayıf ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur. Yalnızlık ve durumluk kaygının, sosyal medya bağımlılığını yordadığı bilgisi elde edilmiştir. Kadınların, sosyal medya bağımlılık puanları erkeklere oranla daha yüksek bulunmuştur. Yalnız yaşayan öğrencilerin, yalnızlık puanının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Arkadaşlarıyla yaşayan öğrencilerin ise durumluk kaygı, sanal tolerans ve sosyal medya bağımlılığı puanlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Psikolojik rahatsızlığı olan üniversite öğrencilerinin yalnızlık, kaygı, sosyal medya bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı alt boyut puanları farklılık göstermektedir. Araştırmaya dair elde edilen bulgular ve literatürde yer alan araştırmalar karşılaştırılarak tartışılmış ve önerilere yer verilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10242
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10479276.pdf1.67 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.