Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9945
Başlık: Haydi, Hayatı Kucakla, Yaşam Becerileri Eğitimi Projesi’nin Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyi ve İnternet Bağımlılık Düzeyine Etkisi*
Yazarlar: YAMAN, Harun
Yayın Tarihi: 2016
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: İSTKA tarafından desteklenen “Haydi Hayatı Kucakla-Yaşam Becerileri Eğitimi” projesi, çocuk ve gençlerde internet bağımlılık durumunun azaltılması ve buna bağlı olarak okul ile diğer çevreyle ilişkiler için gerekli olan sosyal becerilerin yaşam becerileri eğitimi ile geliştirilmesini amaçlamaktadır. Araştırma, İstanbul’da 22 ilçede yürütülmüştür. Her ilçeden onar devlet okulu araştırmaya dahil edilmiş olup, bu okullarda öğrenim gören ortaokul öğrencileri çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırma ön-test/son test tek gruplu zayıf deneysel model ile desenlenmiştir. Veri toplama araçları olarak İnternet Bağımlılık Ölçeği (Bayraktar, 2001) ve Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (Bacanlı ve Erdoğan, 2003) kullanılmıştır. Öğrencilere 2015-2016 eğitim öğretim yılında yaşam becerileri eğitimi verilmiştir. Araştırma kapsamında yer alan 22 ilçeden tabakalı rassal örnekleme ile seçilen 277 katılımcının proje uygulamalarından internet bağımlılıklarını azaltma ve sosyal becerilerini geliştirme bağlamında nasıl ve ne derecede etkilendiği incelenmiştir. Bulgular genel olarak katılımcıların ilçeler düzeyinde internet bağımlılıklarını proje uygulamalarının etkisiyle azalttığını, sosyal beceri düzeylerini ise proje uygulamaları etkisi ile artırdığını göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili literatür kapsamında tartışılmış ve projenin gelecek uygulamaları için çeşitli önerilerde bulunulmuştur
URI: http://hdl.handle.net/11547/9945
Koleksiyonlarda Görünür:Untitled

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
319.pdf372.26 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.