Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9567
Title: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ALAN 60 – 66 AYLIK ÇOCUKLARA VERİLEN ALGORİTMİK DÜŞÜNME BECERİSİ EĞİTİMİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ
Authors: KORKMAZ, Devran
Keywords: Okul Öncesi Eğitimi
Problem Çözme Becerisi
Algoritmik Düşünme Becerisi
Robotik Kodlama
Z Kuşağı
Yaratıcılık
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitimi alan 60 – 66 aylık çocuklara verilen Algoritmik düşünme becerisi eğitiminin problem çözme becerilerine olan etkisini araştırmaktır. Bu konuda literatür taraması ulusal ve uluslararası alanda gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019 - 2020 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul Küçükçekmece ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Halkalı TOKİ Akasya Bağımsız Anaokulunda yer alan 60 – 66 aylık 49 çocuk ve rastgele seçim yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada nicel verileri toplamak amacı ile Oğuz ve Köksal Akyol (2012) tarafından geliştirilmiş olan çocuklar için Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) ön test - son test olarak kullanılmıştır. Çalışmada deney grubuna dahil olan çocukların nicel verilerini toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen ve 20 etkinlik zamanından oluşan Algoritmik Düşünme Becerisi Eğitimi geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Algoritmik Düşünme Becerisi Eğitimi Kartları (ADBEK) alanında uzman beş öğretim üyesinin olumlu uzman görüşü neticesinde uygulanmaya konmuştur. Dört Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi ve bir Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğretim üyesinden olumlu uzman görüşü alınarak ADBE kartları çalışma için hazır hale getirilmiş ve kullanılmaya başlanmıştır. Çalışmada deney grubunda 25 çocuk, kontrol grubunda da 23 çocuk yer almıştır. Deney grubunda bulunan her çocuk için 20 etkinlik zamanı süren Algoritmik Düşünme Becerisi Eğitimi uygulanmıştır. Kontrol grubunda bulunan 23 çocuğa ise Millî Eğitim Bakanlığı Erken Çocukluk Eğitimi Programı uygulanmaya devam etmiştir. Çalışmanın yürütüldüğü esnada kontrol grubundan bir çocuk geçirdiği ameliyattan ötürü çalışmadan çıkarılmak zorunda kalınmış olup toplamda 48 çocuk xviii ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; Algoritmik Düşünme Becerisi Eğitimi alan deney grubundaki çocukların Çocuklar İçin Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) puanları ile kontrol grubuna dahil edilen çocukların Çocuklar İçin Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) puanları karşılaştırıldığında deney grubunda anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Araştırmaya katılan deney grubundaki çocukların Algoritmik Düşünme Becerisi Eğitimine yönelik davranışları da nicel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda verilen Algoritmik Düşünme Becerisi Eğitiminin problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun bir uygulama modeli olarak kullanılabileceği düşünülmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9567
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10420307 - Devran KORKMAZ Tezimin Son Hali 13.09.pdf3.19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.