Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9385
Title: BĠLGĠSAYAR OYUN SEKTÖRÜNDE ÇALIġAN KONSEPT TASARIMCILARINA YÖNELĠK MESLEK ALGISI ÜZERĠNE NĠTEL BĠR ARAġTIRMA
Authors: METE, Mehmet
Keywords: Konsept Tasarım
Grafik Tasarım
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Günümüz eğlence dünyasının büyük bir kısmını kaplayan bilgisayar oyunlarının dijital medyadaki önemi giderek artmaktadır. Teknolojide yaşanan gelişmeler ile oyun sektöründe, bilgisayar oyun tasarımı farklı boyutlara taşınmıştır. Görsel açıdan bakıldığında oyunların gerçek yaşamla arasındaki çizgi oldukça incelmiştir. Bilgisayar oyunlarının görsel özelliklerinin, oyunların türü ve ana öğeleri ile ilişkisinin ötesinde yaratıcı, kendine özgü ve yenilikçi olması, oyunun konsept tasarımını ön plana çıkarmaktadır. Konsept tasarım; oyundaki bir fikrin, karakterin, hikâyenin veya sahnenin görsel olarak tasarlandığı, estetik çalışmalardır. Bilgisayar oyunlarının üretilmesinde yaratıcı fikirler ile görsel tasarımları harmanlayabilen konsept tasarımcılara ihtiyaç duyulmaktadır. Bilgisayar oyunları sektörü ve birçok iş alanında konsept tasarımın, projelerin başlangıcında fikir ve görsel anlatım sunması ile en önemli aşaması olarak görülmesi, bu alanın sektördeki yerini dikkatle ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın hazırlanması sürecinde konsept tasarım üzerine olan çalışma ve metinlerin sınırlılığı bir sorun olarak görülmüştür. Türkiye‟de konsept tasarım alanında mesleğin algısına yönelik bilimsel bir çalışma bulunamamıştır. Bu mesleğe yönelik mevcut algının incelendiği bu tez çalışmasının diğer araştırmalara ve araştırmacılara referans olması ve toplumda bu alan hakkında farkındalığın oluşmasına katkı sağlaması umulmaktadır. Bu doğrultuda konsept tasarımı ve konsept tasarım mesleğinin tanımlanması, mesleğin özelliklerinin belirlenmesi ve mesleğe yönelik algının incelenmesi araştırmanın amacını oluşturmuştur. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması (case study) olarak desenlemiştir. Literatür araştırmasının ardından araştırma kapsamında veri seti oluşturulurken görüşme yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmada kullanılan görüşme stratejisi viii “standartlaştırılmış açık uçlu görüşme” yöntemidir. Bu araştırma kapsamında kullanılan görüşme türü ise “yanıtlayıcı görüşmesi” dir. Bu tez araştırması kapsamında katılım sağlayan kişilerin özellikle eğlence sektöründe öncü kabul edilen firmalarda çalışan konsept tasarımcılardan olmaları dikkate alınarak seçilmiştir. Katılımcılarla olan görüşme sonucunda görüşme sorularını yanıtlayan on bir kişinin yanıtları, araştırmanın veri setini oluşturmuştur. Verilerin okunup, bulguların raporlaştırılması ve yorumlanması sürecinde elde edilen veriler, tematik analiz yöntemi ile sonuçlandırılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9385
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10392692.pdf10.27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.