Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9368
Title: TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER AJANSLARI TARAFINDAN KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Authors: KARTAL, Aybüke Kardelen
Keywords: : Halkla İlişkiler
Halkla İlişkilerde Ölçümleme ve Değerlendirme
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Halkla ilişkiler uzmanları; bağlı oldukları kuruluşların diğer kuruluşlar ya da kişiler ile karşılıklı yarar anlayışını benimseyerek planlı ve örgütsel bir çaba içerisinde iletişim süreçlerini yürütme görevi üstlenmiştir. Günümüzde teknolojinin hızla ve sürekli gelişip yenilenmesi, küreselleşme ve iletişim ağının etkinliğinin artması gibi birçok durum halkla ilişkiler faaliyetlerinin uygulama alanlarını da günden güne genişletmiştir. Bu genişleme beraberinde kuruluşların profesyonel ve planlı halkla ilişkiler gereksinimi ihtiyacı doğurmuş, kuruluşların ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel alanlarda planlı örgütlenme gereksinimi, halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütebilecek birimleri oluşturmasına, gerektiği durumlarda oluşturulan bu bölümlerin kuruluş dışında faaliyet yürüten halkla ilişkiler ajansları tarafından desteklenmesini zorunlu kılmıştır. Halkla ilişkilerin temelinde yatan stratejik iletişim sürecinin uygulanabilmesi ve kuruluşların kitleler üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi açısından oluşturulan bu birimler ve ajanslar faaliyetlerini ölçümlemek durumundadır. Bu noktada stratejik halkla ilişkiler için ölçme değerlendirme zorunlu bir ihtiyaçtır. Halkla ilişkilerde ölçme değerlendirme sürecinin Türkiye’de hangi çerçevede uygulandığı, uygulama süreçlerinin nasıl işlediği, uygulama farklılıkları, halkla ilişkiler ajanslarının kuruluşlar ile bu çerçevede iletişim süreçleri, ölçme değerlendirme önündeki zorlukların neler olduğu gözlemlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle halkla ilişkilere kavramsal bakış başlığında ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde; gelişim sürecine, halkla ilişkilerde sektörel bazda yapılanmalara, stratejik halkla ilişkiler kavramı ve uygulanış biçimlerine aynı zamanda araştırmanın temeli olan halkla ilişkilerde ölçme ve değerlendirme sürecine yönelik kapsamlı bir literatür taramasına yer verilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9368
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10391277.pdf1.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.